Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

O diskriminácii napíšu poslanci aj na kontrolný úrad

Mesto Nitra sa cíti byť diskriminované. Na mestskú autobusovú dopravu (MAD) už celé roky dostáva zo štátneho rozpočtu o desiatky miliónov korún menej ako iné porovnateľné mestá. Hoci samospráva na tento problém dlhodobo poukazuje, stále sa nič nezmenilo. Preto sa mestskí poslanci na štvrtkovom zasadnutí rozhodli, že sa obrátia na Najvyšší kontrolný úrad aj na sekciu kontroly Úradu vlády. Napíšu tiež príslušným ministrom (financií a dopravy) a predsedovi parlamentu. Trvajú na odstránení diskriminácie voči Nitre, a to už tento rok – požadujú zmenu štátneho rozpočtu!

Skryť Vypnúť reklamu

Čísla hovoria jasnou rečou. Celý Nitriansky samosprávny kraj dostane tento rok dotáciu na verejnú pravidelnú autobusovú dopravu 144,2 milióna korún. Na mestskú autobusovú dopravu v kraji to predstavuje 38,7 miliónov, z toho sa MAD Nitra ujde asi 28 miliónov. „Do Prešova pritom ide 101 miliónov, do Banskej Bystrice 83 a do Žiliny 90 miliónov. Keď porovnáme počet obyvateľov týchto miest, vychádza mi, že štát dotuje Prešovčana 1300 korunami, zatiaľ čo Nitrana 320 korunami. Nemyslím si, že je Prešovčan o tisíc korún hodnejší,“ reaguje viceprimátor Miloš Dovičovič. „Argument, že Prešov, Banská Bystrica a Žilina majú mestské dopravné podniky, neobstojí. Dotácia je totiž určená na mestskú autobusovú dopravu, a nie pre firmu. Za posledné štyri roky predstavuje rozdiel v prospech Prešova 320 miliónov korún! Všetci – od referentov až po ministrov uznali, že máme pravdu a Nitra by mala dostať viac. Vystriedalo sa však už niekoľko vládnych garnitúr rozličného politického zamerania a stále sa nič nezmenilo,“ kritizuje Dovičovič.

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte pred schválením tohtoročného štátneho rozpočtu sa vedenie Mesta obrátilo so žiadosťou o pomoc aj na poslancov parlamentu. „Hoci v Národnej rade sedia štyria poslanci, ktorí majú trvalý pobyt v Nitre, ani jeden nepredniesol pozmeňovací návrh na túto donebavolajúcu nespravodlivosť,“ uviedol primátor Ferdinand Vítek.

Podľa zákona musí straty, ktoré vzniknú prepravcovi v mestskej autobusovej doprave, vykrývať Mesto. Preto sa samospráva s nitrianskou SAD dohodla na znížení výkonov. Od februára sú zrušené najmenej efektívne spoje. Ak sa nič nezmení, redukovať sa budú možno aj ďalšie... Niektorí mestskí poslanci dokonca vyjadrili obavy z kolapsu mestskej autobusovej dopravy v Nitre. Paradoxom pritom je, že si nitriansky dopravca údajne počína hospodárnejšie, ako dopravné podniky v niektorých iných mestách. „Napríklad v roku 2002 predstavovali v Nitre náklady na jeden kilometer 38,4 Sk, v Žiline to bolo až 50,8 Sk. Zo štátneho rozpočtu vtedy Nitra dostala dotáciu na bežné výdaje 16,4 milióna, Žilina 57,2 milióna! Okrem toho išlo do Žiliny na obnovu vozového parku ďalších 29 miliónov korún,“ porovnáva Milan Belica, predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja. Aj on už dlhodobo poukazuje na nespravodlivé rozdeľovanie financií. (Čítajte na strane 3). - mh -

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto Nitra sa cíti byť diskriminované. Na mestskú autobusovú dopravu (MAD) už celé roky dostáva zo štátneho rozpočtu o desiatky miliónov korún menej ako iné porovnateľné mestá. Hoci samospráva na tento problém dlhodobo poukazuje, stále sa nič nezmenilo. Preto sa mestskí poslanci na štvrtkovom zasadnutí rozhodli, že sa obrátia na Najvyšší kontrolný úrad aj na sekciu kontroly Úradu vlády. Napíšu tiež príslušným ministrom (financií a dopravy) a predsedovi parlamentu. Trvajú na odstránení diskriminácie voči Nitre, a to už tento rok – požadujú zmenu štátneho rozpočtu!

Čísla hovoria jasnou rečou. Celý Nitriansky samosprávny kraj dostane tento rok dotáciu na verejnú pravidelnú autobusovú dopravu 144,2 milióna korún. Na mestskú autobusovú dopravu v kraji to predstavuje 38,7 miliónov, z toho sa MAD Nitra ujde asi 28 miliónov. „Do Prešova pritom ide 101 miliónov, do Banskej Bystrice 83 a do Žiliny 90 miliónov. Keď porovnáme počet obyvateľov týchto miest, vychádza mi, že štát dotuje Prešovčana 1300 korunami, zatiaľ čo Nitrana 320 korunami. Nemyslím si, že je Prešovčan o tisíc korún hodnejší,“ reaguje viceprimátor Miloš Dovičovič. „Argument, že Prešov, Banská Bystrica a Žilina majú mestské dopravné podniky, neobstojí. Dotácia je totiž určená na mestskú autobusovú dopravu, a nie pre firmu. Za posledné štyri roky predstavuje rozdiel v prospech Prešova 320 miliónov korún! Všetci – od referentov až po ministrov uznali, že máme pravdu a Nitra by mala dostať viac. Vystriedalo sa však už niekoľko vládnych garnitúr rozličného politického zamerania a stále sa nič nezmenilo,“ kritizuje Dovičovič.

Ešte pred schválením tohtoročného štátneho rozpočtu sa vedenie Mesta obrátilo so žiadosťou o pomoc aj na poslancov parlamentu. „Hoci v Národnej rade sedia štyria poslanci, ktorí majú trvalý pobyt v Nitre, ani jeden nepredniesol pozmeňovací návrh na túto donebavolajúcu nespravodlivosť,“ uviedol primátor Ferdinand Vítek.

Podľa zákona musí straty, ktoré vzniknú prepravcovi v mestskej autobusovej doprave, vykrývať Mesto. Preto sa samospráva s nitrianskou SAD dohodla na znížení výkonov. Od februára sú zrušené najmenej efektívne spoje. Ak sa nič nezmení, redukovať sa budú možno aj ďalšie... Niektorí mestskí poslanci dokonca vyjadrili obavy z kolapsu mestskej autobusovej dopravy v Nitre. Paradoxom pritom je, že si nitriansky dopravca údajne počína hospodárnejšie, ako dopravné podniky v niektorých iných mestách. „Napríklad v roku 2002 predstavovali v Nitre náklady na jeden kilometer 38,4 Sk, v Žiline to bolo až 50,8 Sk. Zo štátneho rozpočtu vtedy Nitra dostala dotáciu na bežné výdaje 16,4 milióna, Žilina 57,2 milióna! Okrem toho išlo do Žiliny na obnovu vozového parku ďalších 29 miliónov korún,“ porovnáva Milan Belica, predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja. Aj on už dlhodobo poukazuje na nespravodlivé rozdeľovanie financií. (Čítajte na strane 3). - mh-

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 091
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 224
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 243
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 753
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 853
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 797
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Viliam Turan na archívnej fotografii.

V Nitre zohnali stany, testovať budú aj ľudí z auta

V piatok sa už testovať nebude, len cez víkend.

Primátor koordinuje rozhodnutia s armádou.

Galéria i múzeum sú zatvorené, niektoré aktivity presunuli na internet

Online budú k dispozícii aktuálne výstavy i projekt pre deti.

Nitrianska galéria.

Sú pozitívni a chodia na nákupy, tvrdia susedia

Primátor Zlatých Moraviec reaguje, že situácia je pod kontrolou.

Ilustračná fotografia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Tu sú výsledky víkendového testovania na Orave. Prečo ste boli vy?

Za tri dni otestovali odberové tímy 91 505 ľudí. Do karantény poslali 3 904 infikovaných.

Už ste čítali?