Sobota, 15. máj, 2021 | Meniny má ŽofiaKrížovkyKrížovky

O diskriminácii napíšu poslanci aj na kontrolný úrad

Mesto Nitra sa cíti byť diskriminované. Na mestskú autobusovú dopravu (MAD) už celé roky dostáva zo štátneho rozpočtu o desiatky miliónov korún menej ako iné porovnateľné mestá. Hoci samospráva na tento problém dlhodobo poukazuje, stále sa nič nezmenilo. Preto sa mestskí poslanci na štvrtkovom zasadnutí rozhodli, že sa obrátia na Najvyšší kontrolný úrad aj na sekciu kontroly Úradu vlády. Napíšu tiež príslušným ministrom (financií a dopravy) a predsedovi parlamentu. Trvajú na odstránení diskriminácie voči Nitre, a to už tento rok – požadujú zmenu štátneho rozpočtu!

Skryť Vypnúť reklamu

Čísla hovoria jasnou rečou. Celý Nitriansky samosprávny kraj dostane tento rok dotáciu na verejnú pravidelnú autobusovú dopravu 144,2 milióna korún. Na mestskú autobusovú dopravu v kraji to predstavuje 38,7 miliónov, z toho sa MAD Nitra ujde asi 28 miliónov. „Do Prešova pritom ide 101 miliónov, do Banskej Bystrice 83 a do Žiliny 90 miliónov. Keď porovnáme počet obyvateľov týchto miest, vychádza mi, že štát dotuje Prešovčana 1300 korunami, zatiaľ čo Nitrana 320 korunami. Nemyslím si, že je Prešovčan o tisíc korún hodnejší,“ reaguje viceprimátor Miloš Dovičovič. „Argument, že Prešov, Banská Bystrica a Žilina majú mestské dopravné podniky, neobstojí. Dotácia je totiž určená na mestskú autobusovú dopravu, a nie pre firmu. Za posledné štyri roky predstavuje rozdiel v prospech Prešova 320 miliónov korún! Všetci – od referentov až po ministrov uznali, že máme pravdu a Nitra by mala dostať viac. Vystriedalo sa však už niekoľko vládnych garnitúr rozličného politického zamerania a stále sa nič nezmenilo,“ kritizuje Dovičovič.

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte pred schválením tohtoročného štátneho rozpočtu sa vedenie Mesta obrátilo so žiadosťou o pomoc aj na poslancov parlamentu. „Hoci v Národnej rade sedia štyria poslanci, ktorí majú trvalý pobyt v Nitre, ani jeden nepredniesol pozmeňovací návrh na túto donebavolajúcu nespravodlivosť,“ uviedol primátor Ferdinand Vítek.

Podľa zákona musí straty, ktoré vzniknú prepravcovi v mestskej autobusovej doprave, vykrývať Mesto. Preto sa samospráva s nitrianskou SAD dohodla na znížení výkonov. Od februára sú zrušené najmenej efektívne spoje. Ak sa nič nezmení, redukovať sa budú možno aj ďalšie... Niektorí mestskí poslanci dokonca vyjadrili obavy z kolapsu mestskej autobusovej dopravy v Nitre. Paradoxom pritom je, že si nitriansky dopravca údajne počína hospodárnejšie, ako dopravné podniky v niektorých iných mestách. „Napríklad v roku 2002 predstavovali v Nitre náklady na jeden kilometer 38,4 Sk, v Žiline to bolo až 50,8 Sk. Zo štátneho rozpočtu vtedy Nitra dostala dotáciu na bežné výdaje 16,4 milióna, Žilina 57,2 milióna! Okrem toho išlo do Žiliny na obnovu vozového parku ďalších 29 miliónov korún,“ porovnáva Milan Belica, predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja. Aj on už dlhodobo poukazuje na nespravodlivé rozdeľovanie financií. (Čítajte na strane 3). - mh -

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto Nitra sa cíti byť diskriminované. Na mestskú autobusovú dopravu (MAD) už celé roky dostáva zo štátneho rozpočtu o desiatky miliónov korún menej ako iné porovnateľné mestá. Hoci samospráva na tento problém dlhodobo poukazuje, stále sa nič nezmenilo. Preto sa mestskí poslanci na štvrtkovom zasadnutí rozhodli, že sa obrátia na Najvyšší kontrolný úrad aj na sekciu kontroly Úradu vlády. Napíšu tiež príslušným ministrom (financií a dopravy) a predsedovi parlamentu. Trvajú na odstránení diskriminácie voči Nitre, a to už tento rok – požadujú zmenu štátneho rozpočtu!

Čísla hovoria jasnou rečou. Celý Nitriansky samosprávny kraj dostane tento rok dotáciu na verejnú pravidelnú autobusovú dopravu 144,2 milióna korún. Na mestskú autobusovú dopravu v kraji to predstavuje 38,7 miliónov, z toho sa MAD Nitra ujde asi 28 miliónov. „Do Prešova pritom ide 101 miliónov, do Banskej Bystrice 83 a do Žiliny 90 miliónov. Keď porovnáme počet obyvateľov týchto miest, vychádza mi, že štát dotuje Prešovčana 1300 korunami, zatiaľ čo Nitrana 320 korunami. Nemyslím si, že je Prešovčan o tisíc korún hodnejší,“ reaguje viceprimátor Miloš Dovičovič. „Argument, že Prešov, Banská Bystrica a Žilina majú mestské dopravné podniky, neobstojí. Dotácia je totiž určená na mestskú autobusovú dopravu, a nie pre firmu. Za posledné štyri roky predstavuje rozdiel v prospech Prešova 320 miliónov korún! Všetci – od referentov až po ministrov uznali, že máme pravdu a Nitra by mala dostať viac. Vystriedalo sa však už niekoľko vládnych garnitúr rozličného politického zamerania a stále sa nič nezmenilo,“ kritizuje Dovičovič.

Ešte pred schválením tohtoročného štátneho rozpočtu sa vedenie Mesta obrátilo so žiadosťou o pomoc aj na poslancov parlamentu. „Hoci v Národnej rade sedia štyria poslanci, ktorí majú trvalý pobyt v Nitre, ani jeden nepredniesol pozmeňovací návrh na túto donebavolajúcu nespravodlivosť,“ uviedol primátor Ferdinand Vítek.

Podľa zákona musí straty, ktoré vzniknú prepravcovi v mestskej autobusovej doprave, vykrývať Mesto. Preto sa samospráva s nitrianskou SAD dohodla na znížení výkonov. Od februára sú zrušené najmenej efektívne spoje. Ak sa nič nezmení, redukovať sa budú možno aj ďalšie... Niektorí mestskí poslanci dokonca vyjadrili obavy z kolapsu mestskej autobusovej dopravy v Nitre. Paradoxom pritom je, že si nitriansky dopravca údajne počína hospodárnejšie, ako dopravné podniky v niektorých iných mestách. „Napríklad v roku 2002 predstavovali v Nitre náklady na jeden kilometer 38,4 Sk, v Žiline to bolo až 50,8 Sk. Zo štátneho rozpočtu vtedy Nitra dostala dotáciu na bežné výdaje 16,4 milióna, Žilina 57,2 milióna! Okrem toho išlo do Žiliny na obnovu vozového parku ďalších 29 miliónov korún,“ porovnáva Milan Belica, predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja. Aj on už dlhodobo poukazuje na nespravodlivé rozdeľovanie financií. (Čítajte na strane 3). - mh-

Inzercia - Tlačové správy

  1. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  5. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  9. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  10. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 910
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 988
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 687
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 8 840
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 468
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 7 134
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 897
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 254
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 5 733
  10. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť 5 693
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

V dvoch ďalších očkovacích centrách v kraji majú iné vakcíny.

36m
Auto sa dvakrát otočilo na R1 Pribina, jazdilo v protismere.

Celoplošné zavedenie systému je náročné vzhľadom na potrebu neustáleho napojenia na elektrickú energiu a internet.

16 h
Mestský úrad vo Vrábľoch.

Medzitým proti zrušeniu pracoviska vznikla aj petícia.

19 h
Ilustračné foto.

Viac ako 40 percent obyvateľov Šale, ktorí sa v zúčastnili na dotazníkovom prieskume, nie je spokojných so službami v meste.

19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Medvedica s dvomi malými prechádzala cez pole.

13. máj

Nad mestom sa šíri čierny dym. Oheň hasia hasiči z Levíc a Vrábeľ.

21 h

Počas domovej prehliadky zaistili listinné dôkazy a elektronické zariadenia.

19 h

Ligová licencia pre budúcu sezónu? Vraj určite áno!

13. máj

Už ste čítali?