Ani neviete, ako ľahko sa v Nitre na MHD stanete čiernym pasažierom proti svojej vôli. Stačí totiž dôverovať technike. Stačí dôverovať novým zariadeniam, ktoré odčítavajú z vašej čipovej karty kredit na cestovanie, ako sa to stalo jednej učiteľke základnej školy.
Keďže sa jej minul kredit cez sviatky na prelome rokov, jazdila pár dní na autobusoch MHD tak, že si kupovala lístok u vodiča. V deň „D“ tiež takýmto spôsobom cestovala z Chrenovej k Polygonu, aby si „dobila“ kredit. S týmto cestovným lístkom, potvrdením o úplne čerstvom dobití kreditu a s tvrdením, že zariadenie „píplo“, nepochodila u revízorky, ani na reklamačnom oddelení MHD. V autobuse sa nachádzal minimálne jeden svedok, ktorý potvrdil, že táto žena (žije v domácnosti s ťažko chorou matkou a vychováva dvoch synov bez otca a jeho príspevkov na nich) vykonala bežný rutinný výkon - priloženie karty k zariadeniu. Možno by sa i v databáze jej dobíjaní kreditu našli údaje o frekventovanosti tejto činnosti. Ako osoba, ktorá prichádza do styku s mnohými ľuďmi, sa dožila zahanbenia v autobuse číslo 19 pri ceste domov. Ani netušila, že dobitie kreditu jej „vynesie“ 1414 Sk navyše v jej skromnom rodinnom rozpočte.
Interné predpisy SAD nepripúšťajú vstup hlasu svedomia, i keď samotní zamestnanci pripúšťajú, že „strojček“ môže vydať zvuk i pri náhodnom nesprávnom priložení karty. Skúste zistiť, ako sa vymáhajú pokuty od nezamestnaných alebo bezdomovcov, to by bola kasa prázdna. A nejaké peniaze tam predsa musia prúdiť, takže vážení spolunitrania, ale i ostatní cestujúci v MHD Nitra, radšej si vždy dôkladne vo vlastnom záujme skontrolujte, či vám zariadenie naozaj odčítalo potrebnú výšku kreditu. Inak môžete zažiť hanbu a prísť o vyše 1400- korunovú sumu. Zariadenie je totiž neomylné a reklamačné oddelenie neoblomné. Myslím si, že ak sa časom aj vyskytnú podobné prípady, tým, čo už raz pokutu zaplatili, ju nikto nevráti a ani sa neospravedlní.Š. Š., Nitra