„Od nástupu do funkcie som ešte ni dobré na Službyt nepoul,“ priznáva nový riadite Pavol Bielik. Hovorí, že spolonos, ktorej stopercentným vlastníkom je Mesto Nitra, akajú zmeny. Ich cieom je predovšetkým skvalitni služby pre užívateov bytov. „Oblastí, ktoré si vyžadujú razantnejší prístup a zmenu, som objavil viacero,“ prezradil Bielik.
Po vzniku Nitrianskej teplárenskej spolonosti, ktorá od januára spravuje tepelné hospodárstvo, sa Službyt venuje len správe a údržbe bytových a nebytových priestorov. „To umožuje dôslednejšie riešenie podnetov zo strany obanov,“ hovorí Bielik, ktorý je konateom a riaditeom od 12. mája. Spolonos prebral bez odovzdávacieho protokolu, priom vea vecí vraj bolo nedotiahnutých.
V týchto doch pripravuje novú organizanú štruktúru, neefektívne innosti by sa mali postupne odbúrava. Spolonos už ukon-ila pracovný pomer so zamestnancami, ktorí strážili kotolne a unimobunky pre neplatiov. Nahradila ich profesionálna strážna služba, o je ekonomicky výhodnejšie.
V súasnosti má Službyt 145 zamestnancov. Poda riaditea bude treba nájs pre viacerých z nich zmysluplné innosti, aby boli prospešní spolonosti. V opanom prípade sa s nimi bude treba rozlúi. „Chcem dosiahnu najmä zmeny v prístupe k užíva-teom bytov, ktorí sú našimi zákazníkmi, aby od nás neodchádzali,“ uviedol Bielik.
V ústrety im chce vyjs aj úpravou, respektíve zmenou poí-taového softvéru na rozútovanie nákladov na teplo. Výstup z neho, ktorý sa dostáva do rúk zákazníkom, je totiž znane neprehadný a vyzná sa v om len málokto. udia reagujú podráždene, vea z nich si chodí po vysvetlenie priamo na Službyt, kde svoju úlohu zohrávajú emócie.
Ak nebude možná úprava sú-asného softvéru, uvažuje sa o kúpe nového, to však bude záleža od finanných možností Službytu. Ten skonil vlani s hospodárskym výsledkom mínus 14 miliónov korún. Len neplatii v komunálnych bytoch mu pritom dlhujú viac ako 28 miliónov korún.
Miriam Hojušová