Poslanci schválili novú organizanú štruktúru mestského úradu. Do platnosti vstúpi od 1. augusta. Poíta so 189 tabukovými miestami, kým v súasnosti je ich iba 176, z toho šes je neobsadených. Poda prednostky Zdenky Tóthovej prejde as pracovníkov po 1. januári do novovzniknutých príspevkových organizácií mesta, takže v konenom dôsledku sa íslo 189 o nieo zníži. Malo by ís o Správu zariadení sociálnych služieb a Mestské kultúrne stredisko.
Mestský úrad bude ma trinás oddelení a osem odborov. Doteraz bol lenený na oddelenia a referáty. Úplne sa rušia funkcie zástupca prednostu a hlavný architekt. Naopak, vzniknú nové, ako je napríklad poštový doruovate, ktorý na tento úel vyfasuje babetu. Doruova bude najmä zásielky, urené do vlastných rúk, ím Mesto ušetrí znané sumy na poplatkoch. Pre porovnanie: od januára do 20. mája investoval mestský úrad do poštovného vyše 646-tisíc korún!
Novinkou bude aj miesto projektového manažéra. Jeho úlohou bude spracúva projekty, ktoré sa budú uchádza o granty z Európskej únie. Na úrade pribudnú i kontrolór stravovania v školských zariadeniach i finanný analytik.
Od augusta akajú zmeny aj sekretariát primátora. Namiesto jednej sekretárky budú dve, tak ako v predchádzajúcom volebnom období. Svojím spôsobom sa obnoví tiež funkcia vedúceho kancelárie primátora – vykonáva ju bude primátorova asistentka. Pôjde teda o zdvojenú funkciu. „Je zaujímavé vidie, ako sa zmení pohad, ak niekto prejde z poslaneckých lavíc na post primátora,“ komentoval Jozef Prokeš obnovenie miest, ktoré jeho nástupca Ferdinand Vítek krátko po nástupe do funkcie zrušil.
Opoziní poslanci sa zhodli, že by mestský úrad potreboval viac výkonných pracovníkov. Z tohto pohadu sa im vytvorenie nových funkcií vedúcich odborov nepozdáva. Poda nich by úplne staili vedúci oddelení. Rovnaký názor mali aj viacerí úradníci. „Z výkonu sa udia neškrtajú, je to nezmysel,“ reaguje Ferdinand Vítek, ktorý za výkonných pracovníkov pokladá aj vedúcich oddelení. Pripomína, že od augusta budú na nižšom stupni riadenia ako v súasnosti, takže budú ma menej riadiacich kompetencií.
O konkrétnych menách na jednotlivých postoch sa vraj bude rozhodova posledné júlové týždne. Možno na úrad prídu aj noví udia. „V prvom rade však musíme vyrieši uplatnenie terajších zamestnancov,“ hovorí prednostka. Kto nebude spa kvalifikané predpoklady, bude musie zrejme odís. Miriam Hojušová