Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Rozširovanie obchodných aktivít spolonosti Friesland

Rozširovanie obchodných aktivít spolonosti Friesla

O výsledkoch a budúcich krokoch spolonosti sme sa rozprávali s obchodným riaditeom nitrianskej mliekarne, Ing. Štefanom Mácsadim.

Ako hodnotíte pôsobenie Vašej spolonosti za uplynulé obdobie na slovenskom trhu?

- Od vstupu našej spolonosti, Friesland Slovensko, s.r.o. v marci 2001 na slovenský trh s mlienymi výrobkami sme dosiahli dobré výsledky. Vstupom do skrachovanej nitrianskej mliekarne sme dokázali obnovi výrobu pôvodného portfólia mlienych výrobkov a sústredili sme sa na výrobu kelímkových produktov. Zaviedli sme na trh nové výrobky pod znakou Milli a Oké! s cieom oslovi nové segmenty zákazníkov. Súasný výrobný program je zameraný na výrobu erstvých mliek, tvarohov, smotany, jogurtov, tvarohových dezertov a našahaných výrobkov. Rozširovním distribuného rádiusu, neustálymi inováciami a zavádzaním nových výrobkov sme za dva roky pôsobenia na slovenskom trhu navýšili obrat spolonosti z 220 mil. Sk za rok 2001 na 720 mil. Sk za rok 2002, Zvýšili sme aj zamestnanos o 90 nových pracovných miest - na súasných 250 pracovníkov. Mliekare teda pôsobí ako stabilizujúci sociálny faktor v regióne. Uvedené výsledky nám dokazujú, že naša spolonos si za relatívne krátky as získala stabilné miesto medzi poprednými mliekarenskými subjektami na slovenskom trhu.

Skryť Vypnúť reklamu

Aký bol vstup spolonosti na trh v tomto roku?

- Vzhadom k tomu, že na trhu je relatívny prebytok surového kravského mlieka, prejavujúci sa od konca minulého roku, dochádza aj napriek zvýšeným cenám vstupov k poklesu cien mlienych výrobkov. Aj napriek tomu, že sa zaiatkom roka 2003 navýšili ceny vstupov a DPH, ktoré ovplyvujú ceny vyrábanej produkcie, bolo našou snahou udrža pre spotrebitea prijatenú cenovú hladinu porovnatenú s predchádzajúcim rokom. Na trh sme uviedli nové druhy výrobkov najmä v segmente jogurtov, mlienych dezertov a ochutených smotán.

Odkúpením nadpoloviného balíka akcií spolonosti Laktis žilinské mliekarne ste získali aj nové portfólio. Aké zmeny chystáte v tejto oblasti?

- Získaním majoritného podielu v Laktise, a.s. Žilina sme získali možnos vstúpi do nových segmentov. Rozšírili sme produktové portfólio o erstvé mlieka v sáku, trvanlivé mlieka, smotanové nátierky, jogurtové nápoje a mrazené krémy. Zárove sme získlali možnos preniknú na nové trhy. Pôvodné portfólio Žilinskej mliekarne sme rozšírili o nové druhy jogurtov pod tradinou znakou Laktis a Largo.

Skryť Vypnúť reklamu

o je pravdy na tom, že výrobné prevádzky v Nitre a v Žiline sa budú špecializova na uritú výrobu?

- Nevyhnutným predpokladom udržania konkurencieschopnosti a efektívneho využitia výrobných kapacít je špecializácia jednotlivých výrobných závodov. Vzhadom k tomu, že Friesland je nadnárodná spolonos, uvažujeme o špecializácii jednotlivých mliekární v rámci krajín strednej Európy. Nitrianska mliekáre sa bude naalej špecializova na výrobu jogurtov, dezertov, tvarohov, erstvých mliek a smotán, kým Laktis sa bude sústredi na produkciu erstvého mlieka v sáku, trvanlivých mliek, zakysanky, nátierkového masla a mrazených krémov. Dôležitým faktorom využitia synergických efektov oboch podnikov bude vytvorenie efektívneho logistického systému.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké sú plány spolonosti do budúcnosti?

- Keže konkurencia na Slovensku rastie z roka na rok a spotrebite je stále náronejší, v budúcnosti by sme sa ešte viac chceli venova inováciám a uvádzaniu nových výrobkov na trh. V tomto roku plánujeme investova do modernizácie oboch mliekarní viac než 50 mil. Sk a predpokladáme plánovaný obrat 2 mld. Sk. Okrem zvyšovania predaja mlienych výrobkov sa chceme viac zamera i na produkciu a predaj mrazených krémov, kde vidíme alšie možnosti rastu. V roku 2003 plánujeme zvýši predaj mrazených krémov o 50% a stabilne sa usadi i na tomto náronom trhu.

Naša spolonos kladie veký dôraz na neustále zvyšovanie kvalifikácie našich pracovníkov a na vytváranie motivaného a súaživého prostredia v rámci firmy. udský faktor považujeme za jeden z kúových v otázke alšieho rozvoja našej spolonosti po vstupe do Európskej únie. Za vemi dôležitý považujeme kontakt so spotrebiteom. Organizovaním rôznych foriem súaží, ochutnávok a verejných akcií, napríklad pri príležitosti svetového da mlieka, získavame spätnú väzbu od zákazníka v záujme lepšieho uspokojovania jeho potrieb.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  2. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  3. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  7. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  8. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  9. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  10. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 899
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 008
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 21 435
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 014
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 417
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 537
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 666
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 656
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 545
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 972
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Nitre chýbajú zdravotníci na víkendové testovanie

Ľudí, ktorí budú robiť administratívnu prácu, je dosť. Horšia je situácia so zdravotníckym personálom.

Ilustračná fotografia.

Nitrianska pečať v rakúskom SC Kittsee

Juraj Fuska, Jozef Sombat a Jaroslav Machovec si užívajú futbal kúsok za hranicami.

Jaroslav Machovec, Juraj Fuska a Jozef Sombat sú oporami piatoligového tímu SC Kittsee.

V Nitre vytvoria aj tri drive-in testovacie miesta

Ľudí otestujú aj na Agrokomplexe. Ak sa chcete testovať z auta, môžete prísť napríklad na parkovisko pri futbalovom štadióne.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.

Dostal červenú a Nitra tlieskala. Janíček bol ako thajský boxer

Akú má Tomáš Janíček skúsenosť s Norbertom Bödörom?

Najkrajší zápas jesene. Tak výhru 3:2 s Trnavou (29. júl 2007) označila uznávaná publikácia 101 futbalových sezón, ktorá mapuje dejiny FC Nitra. Z gólu Jana Grubera (vľavo) na 1:0 sa utekal pred sektor Spartaka tešiť i Tomáš Janíček (vpravo).

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Celoplošné testovanie v Nových Zámkoch a Šuranoch: ZOZNAM odberných miest

Testovať sa bude aj v kine či športovej hale. Fungovať bude aj pojazdné odberné miesto.

Banská Bystrica zverejnila zoznam odberných miest ( + Zoznam)

Mesto sa pripravuje na celoplošné testovanie obyvateľov, sú známe odberné miesta. Bude ich 68.

Už ste čítali?