Nákladná železniná doprava je vysoko zisková, osobná je pre zmenu v strate. Jej racionalizácia je z ekonomického hadiska pochopitená. „Z hadiska postavenia štátu vo vzahu k obslužnosti územia s tým však súhlasi nemôžem,“ povedal predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja Milan Belica po tom, ako sa stretol s vedením oboch železniných spoloností. Hoci žiadané „kalkulané vzorce“ nedostal, zistenia ho prekvapili. „Napríklad na trati Levice – Štúrovo je nákladná doprava v pluse 22 miliónov korún. Na trati medzi Lužiankami a Kozárovcami je to asi 8 miliónov.“
Belica uviedol, že sa v kombinácii osobná – nákladná doprava „javí ekonomika v úplne inom svetle“. Konštatoval, že možno ani autobusová doprava nebude lacnejšia ako železniná. Treba poíta aj s investíciami do ciest druhej a tretej triedy, ktorých stav je žalostný. Od januára 2004 budú pod správou samosprávnych krajov. Chystaný prechod kompetencií poda Belicu spôsobil, že sa do nich prestalo investova. „Postupne so šoférom prechádzam 2200 kilometrov ciest v našom kraji - sú skutone v hroznom stave.“
Aj z tohto pohadu vníma zruše-nie regionálnych tratí ako nesprávny krok. Uviedol, že má silný pocit, že súvisí s pripravovanou privati-záciou nákladnej dopravy... - mh -