Nová organizaná štruktúra nitrianskeho mestského úradu je realitou. Poslanci odsúhlasili vznik oddelenia prvého kontaktu s obanmi aj zmeny v kancelárii primátora. Tá má namiesto dvoch len jednu sekretárku, vedúceho nahradila asistentka. Jozefovi Korcovi, ktorý viedol kanceláriu už za Libanta a Prokeša, ponúkne primátor Ferdinand Vítek iné miesto. Pôjde o funkciu vedúceho spomínaného nového oddelenia.
Nachádza sa bude na prízemí, zatia v priestoroch veda vrátnice. Obania tu získajú základné informácie, dostanú potrebné tlaivá. Oddelenie bude zárove plni úlohy registratúrneho strediska a podatene, vykonáva bude archivané innosti. Tieto úlohy budú zabezpeova štyria zamestnanci, presunutí z oddelenia organizaného a vnútornej správy, a správca webovej stránky.
Už koncom februára bude v rámci mestského úradu fungova aj spoloný obecný úrad s dvanástimi pracovníkmi. Na základe zmluvy budú poskytova služby na úseku územného rozhodovania a stavebného poriadku asi tridsiatke obcí. „Ich presný poet bude známy v pondelok, dokedy majú termín na predloženie uznesení obecných zastupitestiev,“ povedala nám prednostka Zuzana Orgoníková. Nitrianski poslanci schválili zmluvu o vytvorení úradu už minulý štvrtok.
Rozhodli aj o rozdelení kompetencií medzi viceprimátormi. Hoci zákon umožuje iba jedného zástupcu primátora, Nitra ich má dvoch. Oficiálne je ním však len František Baláž. „Miloš Doviovi je poslanec mestského zastupitestva dlhodobo uvonený zo zamestnania na výkon funkcie,“ upresnil Vítek.
Miriam Hojušová