Po rozhodnutí súdu železniiari úplne obnovili dopravu bez toho, aby štrajkom dosiahli akékovek ústupky. Zrušená bola osobná doprava na 24 regionálnych tratiach a alších dvesto vlakov na hlavných tratiach zredukovali. Dotklo sa to aj Nitry, odkia oproti pôvodnému grafikonu jazdí o šes osobných vlakov menej. Boli to vlaky smerom na Radošinu a Topoany. Koko udí príde o prácu nám tu ešte nevedeli poveda, ale bude sa vraj postupova poda zákonníka práce. V Zlatých Moravciach zostane zo 70 udí na železnici pracova iba 23.
„Stalo sa presne to, o celý as predstavitelia Železninej spolonosti popierali,“ prezradil nám pracovník, ktorý nechce by menovaný. Budú musie odís nielen rušovodii zrušených spojov osobnej vlakovej dopravy, ale aj väšina staniného personálu. Dopravným uzlom bola aj stanica v Zbehoch, kde ešte pred niekokými dami na rýchliky Zvolen a Nitran vo vekom prestupovali udia z okolitých dedín. Dnes tu nastupujú iba domáci Zbežania, lebo všetky vlakové prípoje sú zrušené. Bez náhrady odtiato prestalo premáva šestnás osobných vlakov v smere na Nové Sady a Radošinu. Z Lužianok jazdí o 27 spojov menej. V smere na Topoany zostali iba rýchliky, úplne bolo zrušených 14 párov vlakov v smere na Zlaté Moravce. Pracovníka železnice zo Žirian sem musí dochádza autobusom cez Nitru!
„Motorové vláiky sú vraj už predané do Maarska,“ prezradil nám tajnostkársky do telefónu alší z pracovníkov železnice. Dozvedeli sme sa, že v marci má prís aj k obmedzeniu nákladnej vlakovej dopravy. Dnes si nikto netrúfa poveda, aké prekvapenia železniiarov ešte akajú. Všetci sú zvedaví na rozhodnutie súdu. Mal by vyhlási, i bol štrajk právoplatný alebo nezákonný. Predbežné opatrenie o prerušení štrajku dostalo do rozpakov aj právnikov, lebo s podobným prípadom sa na Slovensku zatia nestretli.
Ondrej Sivák