Na nitrianskom mestskom úrade by malo vzniknú oddelenie prvého kontaktu. Návrh už bol prerokovaný v mestskej rade, schváli ho ešte musí mestské zastupitestvo. Novoprijatým pracovníkom bude iba vedúci oddelenia, ostatní zamestnanci prejdú z podatene a archívu. Ak si to bude riešenie problému vyžadova, doasne sa sem presunú aj jednotliví odborníci z iných oddelení.
„o sa bude da, vybaví sa priamo na mieste. Stránkové dni na úrade zmiznú, obania budú môc prís pä dní v týždni,“ informoval primátor Ferdinand Vítek. Predpokladá, že by nové oddelenie mohlo naplno fungova už v lete. Za pozitívum považuje aj fakt, že budú všetky osoby pri vstupe na úrad evidované. Je to vraj do uritej miery opatrenie proti korupcii.
Nové oddelenie si vyžiada investície do úprav priestorov. Rovnaký problém treba rieši aj v súvislosti s novými kompetenciami na úseku územného rozhodovania a stavebného poriadku (s výnimkou vyvlast-ovacieho konania). Na stavebnom úrade je plánovaných dvanás pracovníkov, ktorí by mali na základe zmluvy poskytova služby aj predbežne 28 obciam. Zatia sa budú musie uspokoji s nie práve ideálnymi priestorovými podmienkami.
„Moja predstava je, že treba hada iné priestory pre knižnicu,“ uviedol Vítek. Zriaovateom tejto inštitúcie, ktorá už roky sídli na mestskom úrade, je Nitriansky samosprávny kraj. S jeho predsedom chce primátor hada východisko tak, aby knižnica zostala aj po presahovaní v centre mesta v kultúrnych priestoroch. Vytypované má vraj už tri možnosti.
Vítek uvažuje aj nad alšími zmenami na mestskom úrade. Patrí sem okrem iného zlúenie funkcie hovorcu a vodia. Namiesto vedúceho kancelárie primátora by uprednostnil funkciu asistentky. Tieto novinky však musí najskôr schváli zastupitestvo. Miriam Hojušová