Svoju druhú motoristickú sezónu má za sebou čochvíľa osemnásťročný Marek Ďurovkin, jazdiaci na Estonii 25 preteky automobilov do vrchu v triede E 1600. Vlani mal medzi slovenskými pretekármi premiéru, v tomto ročníku vystúpil vo svojej triede na tretí najvyšší stupienok a medzi športovými automobilmi mu patrila konečná piata priečka.
„Vlaňajšiu sezónu som bral ako akúsi tréningovú či zoznamovaciu, v tejto som chcel už niečo aj dosiahnuť. Myslím si, že tretie miesto v skupine E do 1600 ccm je pekným úspechom, rovnako ako piate medzi športovými autami. Viac sa s mojím súčasným vozidlom dosiahnuť jednoducho nedalo,“ zhrnul Marek v skratke svoje pocity z nedávno skončenej sezóny, v ktorej absolvoval celkovo dvanásť podujatí.
Zaujímalo nás, ktoré preteky boli z jeho pohľadu najvydarenejšie, a na ktoré by najradšej zabudol. „Najlepšie sa mi jazdilo na Pezinskej babe, nerád spomínam na Banskú Bystricu, kde som mal problémy hneď v prvých zákrutách a auto som tam trošku aj ťukol. V tomto roku som predsa len viac poznal trate a zvykol som si už aj na svoju formulku, preto som dosahoval i lepšie výsledky. Aj za pomoci svojho „učiteľa“ Jara Krajčiho robím menej chýb pri radení, ba občas to skúsim aj bez spojky.“
Preteky automobilov nie sú iba o jazdcoch, ale aj o ich mechanikoch... „Je to pravda. Tí moji mi auto po stránke motorickej pripravili vždy veľmi dobre, pretože ani raz som na ňom nemal závažnejšiu poruchu. K Charizopulosovi pribudli Hamar s Chrenom, no s prácou všetkých troch som naozaj spokojný,“ pochválil Marek členov svojho technického doprovodu. A aké má plány na budúcu sezónu? „Skúšal som to občas aj s formulou F 3000, ale asi zostanem pri súčasnom aute, pretože „efko“ je pre mňa ešte prisilné. Prirodzene, opäť by som chcel byť rýchlejší.“ Jeho otec a zároveň jeden zo sponzorov Marián Ďurovkin k tomu dodal: „Ak sa to podarí, možno bude jazdiť aj okruhy, pretože takto má počas roka málo pretekov. Chceli by sme dať do auta o nejakých dvadsaťpäť „koní“ výkonnejší motor s priamym vstrekovaním i novú prevodovku, pretože s tým súčasným už dosiahol maximum. Ak chceme pomýšľať na vyššie priečky, musíme niečo zmeniť.“ JOZEF UHLÁRIK