stavby cestného obchvatu mesta Nitry môže vyriešiť kritickú problematiku v doprave. Centrálnou križovatkou totiž prechádzajú všetky vozidlá smerujúce do Nových Zámkov alebo opačne.
Do roku 2005 majú mať obce a mestá uzatvorenú územno-plánovaciu dokumentáciu, ktorá bude riešiť otázky rozvoja výstavby. Nitra ju zatiaľ nemá. Dala si však vypracovať varianty možného riešenia. Podľa štyroch z nich by situáciu mali zlepšiť mostové a tunelové riešenia cez a popod obytnú časť Zobora. Štvrtý variant rieši vybudovanie diaľnice menej obývanou trasou smerom od Lehoty cez Krškany na Zlatomoraveckú cestu. Tento variant ako najlacnejší odporúča aj Strana zelených na Slovensku, má však podozrenie, že lobistické kruhy sa budú snažiť o presadenie drahšej varianty.
„Je pravdou, že peniaze nepôjdu z rozpočtu Mesta Nitry, zaplatí ich štát, ale pri lacnejšej variante by sa časť finančných prostriedkov dala použiť do zdravotníctva alebo v sociálnej oblasti,“ uviedol na stretnutí s novinármi predseda Strany zelených na Slovensku Pavel Petrík.
Poukázal aj na problematiku žirianskeho vápencového lomu. SZS sa obáva, že pokračujúca ťažba nenávratne zničí celý ekosystém.
„Bola by to len krátkodobá finančná „výhra“, jej následky by však znášali všetky generácie po nás,“ zhodnotil snahy o vyťaženie čo najväčšieho množstva vápenca v lome v Žiranoch predseda Okresného združenia Strany zelených v Nitre Miloš Macho.
Ondrej Sivčák