K najrozličnejším formám agresívnej reklamy a podvodného obchodu pribudla forma osobného odovzdávania darčeka. Konkrétny príklad uvádza oklamaný a podvedený. Hovorí: „Na hlavnej ceste zastavila limuzína, spolujazdec ma zavolal k sebe. Myslel som, že potrebujú poradiť cestu. Povedal – som inžinier z Talianska. Ideme z textilnej výstavy z Trenčína a ostal nám nejaký tovar. Nechceme ho prenášať späť do Talianska, lebo by sme museli platiť clo, preto nám náš šéf povedal, že ak stretneme nejakého dôchodcu, aby sme mu tovar darovali. Bývate tu? – spýtal sa ma a ponúkol mi miesto v aute, aby ma zobral domov odovzdať sľúbený darček. Manželka ich u nás uvítala. Vodič vytiahol z tašky krátku bundu a trojštvrťový kabát z umelej hmoty a povedali mi, že to je darček od nich. Hneď na to mi začali ponúkať plastiku Ježiša Krista v ráme a údajne pozlátený príbor v kufríku pre 12 osôb. Zjednávali cenu, skúmali, koľko sme ochotní za veci zaplatiť. Manželka vytrvalo odmietala a aj ja som si uvedomil, že darček bol podvod a že sú to len podomoví obchodníci. Boli veľmi slušne oblečení, vystupovali inteligentne. Napokon manželku predsa len prehovorili a v poslednej chvíli sa opýtali: Koľko eur ste ochotná zaplatiť? Stopäťdesiat – odvetila žena, mysliac sumu za všetok ponúkaný tovar. Obchodník prevzal peniaze, nechal jej bundu a kabát, čo predstavuje asi tretinu zo 150 eur a odišli.“
To je smutný príbeh dvoch dôchodcov, ktorí vo svojej naivite, srdečnosti a dôvere uverili tomu, že im chcú neznámi podnikatelia pomôcť. Čo všetko sú ešte „darcovia“ schopní urobiť, si netreba ani domýšľať. Preto pozor na darčeky! Nevpúšťajte neznámych do bytu a odmietnite darčeky skôr, ako ich pridraho zaplatíte!- ia-