Prvá kruhová križovatka v Šali uzrela svetlo sveta práve uplynulý týžde. S jej výstavbou bolo však logicky spojených niekoko problémov, súvisiacich s prejazdom z Vee do mesta. V stredu trvala dopravná zápcha takmer polhodinu, o spôsobovalo nervozitu i rozhorenie v radoch vodiov, sediacich vo vozidlách. Kruhový objazd by mal by už prejazdný bez akéhokovek zdržania.
Ako si poradili s kolónou stojacich vozidiel príslušníci dopravnej polície, to nám prezradil riadite Okresného dopravného inšpektorátu v Šali Ján Arpáš. „Ke sa poas premávky buduje cesta, vždy vznikajú problémy s neplynulosou dopravy. Celá stavba kruhovej križovatky bola zabezpeená riadením políciou, i už našimi príslušníkmi alebo mestskými policajtmi. Je treba poznamena, že na tejto križovatke doteraz nedošlo k žiadnej dopravnej nehode. Zápchy vznikali tým, že sa prechádzalo iba jednou stranou, takže sa museli striedavo púša smery Galanta, Nové Zámky a Šopora,“ vysvetlil Ján Arpáš. Bola by riešením zápchy obchádzka cez obytnú zónu? „Urite nie. Muselo by to by riešené cez miestne komunikácie, ktoré nevyhovujú svojou šírkou ani nosnosou všetkým motorovým vozidlám. V stredu sme situáciu riešili tak, že cestu smer Nové Zámky sme odklonili cez mestskú as Vea, ím sa vyriešila plynulos premávky aspo pre osobné vozidlá. Takto sa nám podarilo komunikáciu odbremeni už po jednej hodine. A i je kruhová križovatka v šalianskej asti Vea tým najsprávnejším dopravným riešením? Myslím si, že áno. Už v súasnosti táto križovatka funguje tak, ako by mala fungova i v budúcnosti. Táto as cesty prinúti vodiov zníži rýchlos, a tým bude prechod cez komunikáciu a cestu prvej triedy bezpenejší aj pre chodcov,“ dodal Ján Arpáš. - ms-