nketu a článok, týkajúci sa atraktívnosti prostredia vo Vrábľoch vo vzťahu k cestovnému ruchu niekoľko podnetov, chcel by som sa ešte raz vrátiť k tejto téme.
Počas letných tropických dní sa dovolenkár utieka do tieňa hôr, alebo na kúpaliská či k vodným nádržiam. Keďže príroda neobdarila náš región horami a ani prírodnou vodnou nádržou, je možné nahradiť tento hendikep niečím novým, a tým je už spomínané letné kúpalisko. Na jednej strane pre Vrábľanov každoročne s príchodom leta téma výsostne aktuálna, na strane druhej, hlavne v čase predvolebnom, už dosť ošúchaná. Vychádzajúc zo znalosti veci, priestory možnej lokalizácie kúpalísk sú verejne známe a majetkovo vysporiadané. Takisto kvalita a výdatnosť vodného zdroja by nemali byť neprekonateľnou prekážkou pri realizácii samotného projektu. Čo je však skutočným problémom, je finančné zabezpečenie. Je úplne zrejmé, že samospráva takúto náročnú investíciu nemôže sama „utiahnuť“. Sú tu však významní, kapitálovo silní, zahraniční investori podnikajúci v našom meste. Nemožno zabudnúť ani na prosperujúce domáce podnikateľské subjekty. Kvalitnou spoluprácou všetkých troch zložiek možno reálne naplniť sen obyvateľov mesta.
Keď cestujeme s priateľmi po jednotlivých regiónoch Slovenska, postupne zisťujeme, že všade tam, kde sú určité predpoklady pre rozvoj cestovného ruchu, sa samospráva snaží byť ich motorom a koordinátorom rozvoja tohto hospodárskeho odvetvia na lokálnej úrovni. Preto jednou z možností, ako prilákať turistu do nášho mesta, bude v dohľadnom čase vybudovanie a sprevádzkovanie areálu letného kúpaliska. V konečnom dôsledku by nielen reálne zatraktívnilo a tým aj zviditeľnilo mesto Vráble a jeho priľahlý región, ale poskytlo prácu niekoľkým ľuďom počas celého roka. Ďalej by tak vznikla možnosť pre veľké zahraničné podnikateľské subjekty racionálne využiť sociálny fond na relaxačno - rekondičné programy pre svojich zamestnancov. V neposlednom rade by na samotnej výstavbe mohli participovať domáce stavebno-dodávateľské organizácie, ktoré by kvalitou vykonanej práce robili reklamu sebe a svojmu mestu. Možno trochu zložitejšie, ale určite nie nemožné!
RNDr. Ivan Michna