Kto by si nevšimol domové schránky, prepchaté reklamnými tlačovinami. Niekedy sa do nich už nezmestí ani skutočne dôležitý list. U mnohých občanov to vzbudzuje negatívne reakcie, zvlášť, ak ich obvyklý novozámocký vietor rozfúka po chodníkoch a uliciach. Vypadnuté, alebo len tak pohodené letáky hyzdia vchody a spoločné priestory v činžiakoch. Gazdinky tým nadšené nie sú. Skôr to vyhovuje kriminálnikom, ktorým preplnená poštová schránka signalizuje, že majiteľ bytu je dlhšiu dobu vzdialený a pri násilnej „prehliadke“ bytu nehrozí, že ich niekto vyruší pri kradnutí. Tak, ako majú svoje samostatné špecifické kódexy lekári, právnici, novinári, má ho i reklama. Okrem iného je v ňom zahrnuté, že reklama nesmie byť skrytá, nemá očierňovať konkurenciu, narúšať morálku a ochranu nášho súkromia. Doručovanie a prepĺňanie domových poštových schránok nevyžiadanými reklamnými tlačovinami však rozhodne nectí najmä posledne spomínanú časť kódexu.
Zodpovednosť za reklamu má v prvom rade zadávateľ, ktorý ju nielen schvaľuje, ale aj financuje. Agentúra následne výtvor realizuje, médium ju rozširuje a na konci je občan, ktorý reklamu môže prijať, alebo aj odmietnuť.
Ak si vhadzovanie nevyžiadaných reklamných tlačovín do svojej schránky neželáme, naše rozhodnutie treba písomne oznámiť zadávateľovi, prípadne pripevniť na schránku. Ak to nepomôže, treba sa obrátiť na Radu pre reklamu (Gröslingova ulica 51, Bratislava). V oznámení treba uviesť, ktoré ustanovenie zákona bolo v našom prípade porušené. Podľa Zákona 147/2001 Z. z. je rada povinná opísaný problém prešetriť a v arbitrážnom konaní o ňom rozhodnúť. Podobne treba postupovať aj v prípade podozrenia z porušenia ďalších ustanovenízákona.