Na jar prebehol v Šali prieskum k programu sociálneho rozvoja mesta. Pre malý počet respondentov nebol reprezentatívny, slúži však ako podklad Komisii pre spracovanie programu sociálneho rozvoja mesta Šaľa. Mesto má v rámci svojho strategického plánu rozvoja sedem prioritných sekcií: školstvo a vzdelanie, zdravotníctvo, šport, životné prostredie, bezpečnosť v meste, kultúru a sociálnu oblasť.
Z výskumu vyplynulo, že polovica oslovených je spokojná s celkovou ponukou sociálnych služieb v meste. Takmer tri štvrtiny obyvateľov Šale tvrdia, že mesto im existujúcimi službami poskytuje dostatočnú životnú úroveň. Tí, čo sú so službami nespokojní, považujú za najväčší nedostatok málo pracovných príležitostí, celkovú zlú ekonomickú situáciu, nedostatočné služby poskytované nemocnicou.
Zistilo sa, že Šaľania najviac využívajú plaváreň, obchody a klzisko. Naopak, chýba im najmä kúpalisko, zariadenia pre deti a pre mimoškolskú činnosť, parky a zelené plochy, pešia zóna. „Medzi ostatnými absentujúcimi službami sa objavili domov dôchodcov s celodennou starostlivosťou, detské ihriská, jasle, špecializované stredné školy, informačné centrá. Rovnako občanom chýba aj fungujúca svetelná križovatka, čistiareň, lepšie vybavenie nemocnice a zdravotných služieb, regionálne rádio a parkoviská. Nadbytočné sú však banky, obchody a čerpacie stanice,“ sumarizuje prieskum Eliška Vargová z Oddelenia strategického plánovania a rozvoja mesta na Mestskom úrade v Šali.
Mesto by malo podľa názoru oslovených riešiť aj dopravu. Slabé je parkovanie v centre a chýba obchvat mesta. Pozitívne však v Šali hodnotia dobré vybavenie centra a obchody. Prekvapujúce je, že ľudia sa nevyjadrovali k bytovejsituácii.