Návrh podporili aj Okresný dopravný inšpektorát a Krajský úrad pre cestnú dopravu. Na rokovaní sa zúčastnili aj zástupcovia Slovenskej správy ciest, ktorá je majetkovým správcom cesty. „Ku konečnému záveru sme zatiaľ nedospeli, ešte bude treba doriešiť majetkové veci so Slovenskou správou ciest,“ povedal Ing. Ľubomír Astaloš z dopravného oddelenia pri MsÚ v Šali.
Podmienkou na vydanie stavebného povolenia obchodnému stredisku (OS) Kaufland v Šali zo strany Krajského úradu bola rekonštrukcia križovatky ulíc SNP a Štúrovej. Pôvodný plán vybudovať na tomto mieste okružnú križovatku nebolo však možné z rôznych príčin realizovať.
Križovatku ulíc SNP a Štúrovej OS Kaufland zrekonštruoval. Podľa projektov bolo na nej realizované vodorovné dopravné značenie. „Až reálny stav po vyznačení ukázal, že je to nešťastné riešenie, pretože cesta na Štúrovej ulici nespĺňa dostatočné šírkové parametre na to, aby tam nedochádzalo ku kolíznym situáciám. Týka sa to hlavne nákladných vozidiel, ktoré potrebujú väčší polomer otáčania. Sťažujú sa aj obyvatelia,“ informoval nás Ľubomír Astaloš a pokračoval: „Ak by sa spustila svetelná signalizácia križovatky, vznikne riziko, že keď budú vozidlá prichádzajúce od Štúrovej ulice nútené zastaviť na červenú, tak po dobu trvania tohoto signálu sa tu môže v závislosti od intenzity premávky vytvoriť sedemdesiat až stometrová kolóna.“
Kolóny áut produkujú veľké množstvo exhalátov, ktoré by obyvateľom domov pomerne úzkej Štúrovej ulice znepríjemňovali život. Znemožňovali by im tiež prístup na cestu, alebo z cesty na vlastný pozemok. „Už teraz sa nám dotknutí obyvatelia sťažujú na narúšanie statiky a praskanie múrov svojich domov. Spustenie svetelnej signalizácie tejto križovatky v režime, aký bol navrhnutý pre obchodné centrum Kaufland, by prinieslo ďalšie problémy,“ dodal Ľubomír Astaloš.
O riešení situácie dotknutej križovatky vás budeme informovať v niektorom z nasledujúcich vydaní Nitrianskych novín.
Marián Mrva