Podľa zistení Štátnej školskej inšpekcie prevláda v slovenských školách klasický štýl vyučovania. Učitelia robia najčastejšie chyby v tom, že žiakom nedávajú priestor na sebahodnotenie, stále používajú neefektívne metódy (zabúdajú najmä na motiváciu, názornosť vyučovania a pochvaly) a slabšie prospievajúcim žiakom venujú málo pozornosti.
Psychológ a prodekan Pedagogickej fakulty UK Miron Zelina si myslí, že problém je aj v tom, že učitelia dávajú žiakom málo úloh na tvorivé a hodnotiace myslenie. Tiež málo alebo vôbec nerozvíjajú tzv. výstavbu osobnosti žiaka. „Deti majú plnú hlavu pokemónov, mobilov, SMS-iek, počítačových hier, chatovania, televíznych a hudobných programov. Ale škola im vtĺka do hláv definíciu cis- trans izomérie,“ hovorí Zelina. „A tak žiak nemá rád školu, nemá rád učiteľa, nemá rád vzdelávací obsah, lebo jeho zaujíma niečo celkom iné. Ale školu nezaujíma, čo zaujíma deti,“ hovorí Zelina.
Viac sa dočítate v utorok v denníkuSME.