Na pôde Regionálneho osvetového strediska (ROS) v Nových Zámkoch sa 12. novembra konal medzinárodný workshop na tému Marketing a manažment v kultúre - podpora strategického, taktického a operatívneho riadenia. Zúčastnili sa ho súčasní aj budúci riadiaci pracovníci kultúry z Nitrianskeho samosprávneho kraja, ako aj kultúrni pracovníci župy Komárom-Esztergom. Workshop viedol dlhoročný pracovník základného i aplikovaného výskumu, stredoškolský a vysokoškolský pedagóg Miroslav Tuma. Ako sa ukázalo, v riadení kultúrnych organizácií aj v manažovaní rôznych podujatí existujú značné rezervy. Marketing a manažment kultúry sa musí vysporiadať nielen so slabnúcou finančnou istotou zo strany zriaďovateľov týchto inštitúcií, ale aj s faktom, že i činnosť v neprofesionálnej kultúre je z kategórie s lužieb a či sa nám to páči alebo nie, vstupuje do trhového prostredia ako reálny produkt ľudskej kreatívnej činnosti.
Workshop kládol dôraz aj na vytváranie kontaktov pre cezhraničnú spoluprácu, ktorá by sa mala stať dôležitým prostriedkom v propagovaní národných kultúr krajín celej Európskej únie. V ROS by sme radi aj v budúcnosti zorganizovali podobné worshopy pre pracovníkovkultúry.