Nitrianski mestskí poslanci schválili návrh na zrušenie príspevkovej organizácie Správa majetku. Končí k 30. decembru. Jej činnosť (najmä obhospodarovanie a spravovanie mestského majetku a vymáhanie pohľadávok) prejde priamo na mestský úrad, rovnako ako aj šesť zamestnancov, vrátane riaditeľa Vladimíra Junasa. Prebytoční zrejme zostanú štyria pracovníci, ktorí dostanú výpoveď.
Primátor Ferdinand Vítek predpokladá, že sa uvedeným krokom ušetrí na mzdách asi 800-tisíc korún a na prevádzkových nákladoch približne milión. „Priestory na Kupeckej ulici, kde Správa majetku sídli, ponúkneme na prenájom. Príjem odhadujeme na 600-tisíc ročne,“ uviedol primátor. Budova je mestská, väčšina jej priestorov je už prenajatá. Správa majetku (zriadená bola k 1. ja-
nuáru 1992) využíva len podkrovie.
Hlavným dôvodom na jej zrušenie však nebola snaha ušetriť náklady, ale zákon – podľa viacerých poslancov dosť absurdný. V podstate ide o to, že Správa majetku je príspevková organizácia, ale v praxi žiadne príspevky od zriaďovateľa (Mesta Nitra) nepotrebuje, pretože si dokáže sama na seba zarobiť. Jej pohľadávky k 30. septembru boli vyčíslené na 45,8 milióna, kým jej záväzky len na 26,1 milióna. Podľa novej legislatívy, platnej od januára 2005, už takáto organizácia nie je príspevková a zriaďovateľ je povinný ju zrušiť. „Zrušíme organizáciu, ktorá nám prináša zisk? Je to nezmyselná novela,“ kritizoval poslanec Jozef Bisták. Poukázal na to, že samospráva má na zrušenie čas ešte dva roky, preto navrhoval počkať: „Možno sa dovtedy legislatíva zmení.“ Rovnaký názor mali aj poslanci Daniel Balko a Jozef Prokeš. Viceprimátor František Baláž zase navrhol, aby činnosť Správy majetku neprešla priamo na mestský úrad, ale na mestskú spoločnosť Službyt, ktorá jej správcom bytov.
Materiál vyvolal širokú diskusiu, neprešiel pôvodný ani pozmeňujúce návrhy. Preto musela zasadnúť dohadovacia komisia. Ako sme už spomenuli, poslanci nakoniec odsúhlasili zrušenie Správy majetku k 30. decembru.
Autor: - mh -