Utorok, 19. marec, 2019 | Meniny má Jozef

Čaká sa na štúdiu realizovateľnosti, vypracuje ju projektantská firma

Po jej vypracovaní ju pošlú do Bruselu, kde posúdia, či je obchvat Šale vhodný pre financovanie z peňazí Európskej únie.

Doprava je Achillovou pätou v meste. Doprava je Achillovou pätou v meste. (Zdroj: Ladislav Odráška)

ŠAĽA. Téma obchvatu opäť rezonovala v poslaneckých laviciach mestského zastupiteľstva v Šali. 
Dlho očakávaný, takmer dvanásť kilometrov dlhý úsek by mali začať stavať budúci rok. Termín sa stále posúva, podľa pôvodného plánu sa stavebné práce mali začať už tento rok.
Posun termínu spôsobila podmienka, podľa ktorej musí mať každá stavba realizovaná na tzv. zelenej lúke štúdiu realizovateľnosti. Zabezpečiť a vypracovať ju mala dať Slovenská správa ciest, ktorá je investorom a správcom ciest 1. triedy. Jej cieľom je potvrdenie opodstatnenosti zámeru. 

Belický: Prišlo k informačnému šumu

Podľa pôvodných informácií, ktoré priniesol primátor Jozef Belický na zastupiteľstve v októbri, bola štúdia už spracovaná a poslaná do Bruselu Európskej komisii. 
Nie je to však celkom tak. „Štúdia realizovateľnosti je vo fáze prípravy podkladov pre verejné obstarávanie. Vypracováva ju projektantská firma, ktorá vzišla z verejného obstarávania,“ informovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová a dodala, že zatiaľ nevedia špecifikovať ukončenie tohto procesu. 
„Prišlo k informačnému šumu a nedorozumeniu. Priniesli sme mylnú informáciu, nie našou vinou a úmyselne. Samozrejme, nás to mrzí a ospravedlňujeme sa,“ povedal primátor ohľadom informácie, ktorú zverejnil na mestskom zastupiteľstve, keď reagoval na interpeláciu poslanca Krištofa.
Každopádne, po vypracovaní bude štúdia poslaná do Bruselu. „Ak ju Európska komisia odobrí, čo si myslím, že sa určite stane, ostáva už len otázkou, v akom čase budú zabezpečené prostriedky na výkup pozemkov,“ ozrejmil primátor Šale. 

Najprv musia vysporiadať pozemky

Pre štúdiu realizovateľnosti SSC pozastavila už rozbehnutý výkup pozemkov. Pokračovať v ňom bude až keď Európska komisia štúdiu odobrí. 
„Ak štúdia realizovateľnosti nebude mať negatívny záver, čo by znamenalo, že zámer je vhodný pre financovanie zo zdrojov EÚ, v roku 2016 by sa mohlo začať so samotnou výstavbou obchvatu,“ povedala v apríli tohto roka Eliška Vargová z referátu pre rozvojovú stratégiu a štrukturálne fondy na Mestskom úrade Šaľa. Samozrejme, so stavbou by sa začalo až potom, ako by bolo dokončené spomínané vysporiadanie pozemkov. 
Po kladnom stanovisku Bruselu by začal celý proces, ktorý by zahŕňal vybavenie stavebného povolenia a zároveň by mala byť predložená žiadosť o poskytnutie nenávratného finančného príspevku na financovanie zo zdrojov EÚ. Po obstaraní dodávateľa sa výstavba môže začať.
Belický zároveň priblížil aj možný príchod financií. „Ako viete, štát momentálne rieši pôžičku na spolufinancovanie dopravných stavieb, ktoré sa budú stavať z európskych zdrojov. Zrejme v tomto balíku by sme sa mohli nachádzať aj my.“ 

Bola aj petičná akcia

Oblasť dopravy je dlhodobo jedným z najproblematickejších bodov života v meste Šaľa. „Situácia je kritická najmä v piatok, ľudia sú nespokojní,“ pridal svoj názor v interpelácii poslanec Krištof. Mestom prechádza všetka kamiónová a nákladná doprava, čoho následkom je nielen havarijný stav ciest (kriticky je na tom najmä „vďaka“ tranzitnej doprave aj kruhový objazd vo Veči), ale aj zápchy. 
Problém sťažuje aj to, že zo Šale sa dá do mestskej časti Veča dostať iba po jednom moste, ktorý je tým nadmieru vyťažený a viackrát musel byť opravovaný. 
Už v roku 2012 občianski aktivisti začali petičnú akciu zameranú na urýchlenie procesu prípravy obchvatu Šale. Dôvodom petície bola katastrofálna dopravná situácia v meste spôsobená tranzitnou dopravou.
Obchvat by sa mal začínať v priestore medzi vodnou nádržou Kráľová a obcou Kráľová nad Váhom. Po premostení Váhu by mal pokračovať obchvatom obce Dlhá nad Váhom, Večou a Trnovcom, kde sa bude končiť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 436
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 618
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 051
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 946
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 498
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 654
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 791
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 723
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 674
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 050

Hlavné správy z MY Nitra

Vodári budú robiť bezplatné rozbory vzoriek zo studní

V Piatok sa bude na Svätoplukovom námestí sláviť Svetový deň vody.

Boh futbalu zvolil ViOn

Káru potiahli najmladší, Zlaté Moravce ukázali Senici, kam patrí.

Futbalisti FC ViOn porazili Senicu a odlepili sa z dna tabuľky.

Kotleba, Šefčovič, Čaputová. O takomto poradí rozhodli v dedine pri Nitre

V niektorých obciach vyhral Harabin. Pozrite sa, ako volili obyvatelia nášho regiónu.

Ilustračné

Šalianky majú striebro. Ako sú na tom zranené Rácková s Bahýlovou?

V Košiciach vyvrcholil finálový turnaj Slovenského pohára v hádzanej mužov a žien.

Katarína Pócsíková drží pohár za 2. miesto v Slovenskom pohári 2018/2019.

Janíkovce potiahol veterán, kolíňanský prezident bol žolíkom

VI. LIGA: Na šiestich štadiónoch sa tešili domáci. Cenné tri body získali Janíkovce v Čakajovciach.

Dvaja z hrdinov víkendu - v zelenom Peter Zaujec, striedajúci krídelník Čechyniec, vpravo dolu Norbert Varga, prezident Kolíňan, ktorý vyrovnával na 1:1 vo Volkovciach.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Komisia v púchovskom okrese chodila s urnou autom s nálepkami ĽSNS

Vozidlo bolo vyzdobené nálepkami Kotlebovej strany.

Nezvestnú Danielu, matku troch detí, našli v Oravskej priehrade

Dnes sa pri lodenici na Nábreží priehrady zišlo približne sto dobrovoľníkov. Prišli hľadať Rabčanku, podarilo sa im to za pol hodinu.

Známe obchodné centrum v Prievidzi museli evakuovať, došlo v ňom k požiaru (+FOTO)

V priestoroch toalety v obchodnom centre na Nábrežnej ulici v Prievidzi v nedeľu popoludní horelo.

Prezidentské voľby 2019

Ako dopadli prezidentské voľby v Trenčíne a okolí?

Pozrite si kompletné výsledky prezidentských volieb v Trenčíne a okolí. Ktorý kandidát mal najviac hlasov? Kto zabojuje o post prezidenta v 2. kole?

Vybrali SME

Už ste čítali?