ŠAĽA. Šaľa vyhlásila verejnú súťaž na prevádzkovanie mestskej autobusovej dopravy na území mesta. Súčasným dodávateľom je autobusová spoločnosť Arriva Nové Zámky a zmluva sa mu končí v tomto roku.
„Záujemcovia môžu svoje ponuky predkladať do 21. decembra do 10.00,“ informovala Erika Körösi z mestského úradu v Šali. Súťaž sa bude realizovať elektronicky cez portál EVO.
Zmluva s dodávateľom bude na desať rokov
Súčasný dodávateľ bude zabezpečovať mestskú dopravu v meste do prvého marca. Po tomto termíne by ju mal vykonávať víťaz verejnej súťaže.
Mesto s ním uzavrie najprv zmluvu o budúcej zmluve. „Prepravca by mal službu zabezpečovať do 31. decembra 2025,“ ozrejmila Erika Körösi.
O víťazovi rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe dvoch kritérií. Celková nákladová cena má relatívnu váhu 80 bodov a úroveň technického vybavenia zvyšných dvadsať.
„Uchádzač musí preukázať, že za predchádzajúce tri roky, ktoré sa počítajú ku dňu uplynutia konečnej lehoty na predkladanie ponúk, poskytoval služby rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky, pričom celkový objem bol vo výške minimálne 640 000 eur bez DPH za uvedené obdobie,“ vyplýva z podmienok tendra.
Ďalšou podmienkou je, napríklad, dosiahnutie celkového obratu za najviac tri posledné hospodárske roky v objeme minimálne 192 tis. eur bez DPH.
Dodávateľ by mal zabezpečiť elektrobus
Podľa hovorkyne mesta Eriky Körösi chce mesto po zakúpení elektromobilov pre mestskú políciu pokračovať v šetrnom prístupe k životnému prostrediu.
„V rámci podmienok je preto stanovené, že dodávateľ zabezpečí mestskú hromadnú dopravu na elektrický pohon – dopravca bude povinný v roku 2017 zaradiť do prevádzky MHD nový nízkopodlažný elektrobus vyrobený po 1. 1. 2016. Minimálny dojazd autobusu na jedno nabitie je stanovený na 120 km,“ povedala hovorkyňa.
Medzi ďalšími podmienkami je, napríklad, vybavenie predným a bočným elektrickým informačným panelom, klimatizáciou, hlásičom zastávok, wifi službou, výbavou GPS a aby mal dopravný prostriedok vek maximálne 16 rokov počas celého obdobia.
Ďalšie podmienky, ktoré očakáva mesto od nového dodávateľa, sa týkajú kapacity autobusov. „Minimálny počet sedadiel pre cestujúcich je určený na 41 a minimálny počet cestujúcich celkom (stojacich a sediacich) 75,“ povedala Körösi.
O rozšírení počtu liniek mesto neuvažuje
V súčasnosti je mestská doprava v meste realizovaná iba na jednej linke.
Trasa je dlhá šesť kilometrov, má najviac trinásť zastávok. V pracovných dňoch premáva 21 spojov, v sobotu trinásť a v nedeľu a cez štátne sviatky dvanásť.
O rozšírení počtu trás mesto neuvažuje. „Počas účinnosti zmluvy (t. j. 10 rokov) mesto stanovilo počet tarifných kilometrov na približne 99 400 km ročne na základe vzdialenosti medzi jednotlivými zastávkami na linke „Železničná stanica – Veča, námestie a Veča, námestie – Železničná stanica“. Mesto môže počas desiatich rokov jednostranne zvýšiť alebo znížiť počet tarifných kilometrov najviac o jedno percento, t. j. +– 9 940 km,“ zakončila Erika Körösi z mestského úradu.