NITRA. Cestujúci môžu už týždeň využívať dočasnú čakáreň, ktorá je umiestnená na náhradnom autobusovom nástupisku. Otvorená je denne od piatej do 23. hodiny.
V unimobunke, ktorá je vykurovaná elektrickým ohrievačom, je dvadsať miest na sedenie. „V prípade potreby doobjednáme ďalšiu kabínu,“ povedala Petra Helecz, marketingová manažérka spoločnosti Arriva.
Náhradné autobusové nástupisko využíva dopravca od marca, kedy sa začala prvá etapa modernizácie stanice. Mala byť hotová za tri mesiace, neskončila sa ani po deviatich mesiacoch.

Termín sa opäť posúva
Arriva nedávno zverejnila, že prvú etapu dokončia v novembri. Potom to zmenila na „prelom novembra a decembra“.
V piatok sme dostali nové vyjadrenie. „Presný termín nie som schopná povedať jednak vzhľadom na vývoj počasia a jednak kvôli získaniu potrebných povolení na predčasné užívanie stavby,“ povedala Helecz.
Na časti stanice už je nový betónový povrch a dlažba, stojí aj konštrukcia nových prístreškov. Nie sú však prekryté.
„Podložie pod autobusovou stanicou bolo nestabilnejšie, než sa pôvodne predpokladalo. Preto sme si vyžiadali statický posudok strešného plášťa, na základe ktorého boli objednané strešné prvky s dobou dodania tri až päť týždňov,“ zdôvodnila chýbajúce prestrešenie Helecz.
Chýbajú peniaze?
„Často nebolo na stavbe ani nohy, alebo tu bolo len veľmi málo robotníkov. Viacerí z nich sa sťažovali, že sú vyplácaní na etapy,“ povedali nám muži, ktorí pracujú pri stanici.
O probléme s peniazmi nám hovoril aj robotník, ktorý sa podieľal na modernizácii stanice.
„Naša spoločnosť si plní svoje záväzky voči cestujúcim i obchodným partnerom. Rovnaký prístup očakávame aj od našich obchodných partnerov,“ reagovala Arriva a poukázala na etický kódex, ktorý vypracovala pre svojich pre obchodných partnerov. Podľa neho by mali adekvátne odmeňovať svojich zamestnancov.
Oslovili sme aj zhotoviteľa stavby, spoločnosť Sates Morava. Na náš mail nereagovala ani po dvoch týždňoch.
Pozemok patrí súkromníkovi
Dopravca pred časom avizoval, že chce všetkých sedem etáp ukončiť do konca roka 2016. Pôvodne to malo byť do leta 2016.
Na stanici majú pribudnúť aj oddychové zóny so zeleňou a predajné stánky, ktoré budú mať nové usporiadanie a jednotný vzhľad. Avizovanú vizualizáciu zatiaľ dopravca neposkytol.

Na priestranstve oproti nástupiskám stoja kovové čierne konštrukcie. Ľudia zo stanice si myslia, že práve to je základ nových stánkov. Pozemok však už nepatrí dopravcovi, v roku 2011 ho predal súkromníkovi.
„Aký zámer má nový vlastník, nemáme informácie,“ reagovala Petra Helecz.
Autobusová stanica v Nitre je v prevádzke od roku 1978. Jej modernizáciu financuje dopravca, pôvodne náklady vyčíslil na 2 milióny eur. Aj vzhľadom na fakt, že sa práce predlžujú, to bude viac.

