Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana

Prvá etapa modernizácia stanice v Nitre trvá trojnásobne dlhšie

Kedy práce dokončia, dopravca nevie upresniť. Pre cestujúcich dal priviezť unimobunku.

Náhradné nástupisko s čakárňou v unimobunke. (Zdroj: mh)

NITRA. Cestujúci môžu už týždeň využívať dočasnú čakáreň, ktorá je umiestnená na náhradnom autobusovom nástupisku. Otvorená je denne od piatej do 23. hodiny.

V unimobunke, ktorá je vykurovaná elektrickým ohrievačom, je dvadsať miest na sedenie. „V prípade potreby doobjednáme ďalšiu kabínu,“ povedala Petra Helecz, marketingová manažérka spoločnosti Arriva.

Náhradné autobusové nástupisko využíva dopravca od marca, kedy sa začala prvá etapa modernizácie stanice. Mala byť hotová za tri mesiace, neskončila sa ani po deviatich mesiacoch.

Článok pokračuje pod video reklamou

Termín sa opäť posúva

Arriva nedávno zverejnila, že prvú etapu dokončia v novembri. Potom to zmenila na „prelom novembra a decembra“.

V piatok sme dostali nové vyjadrenie. „Presný termín nie som schopná povedať jednak vzhľadom na vývoj počasia a jednak kvôli získaniu potrebných povolení na predčasné užívanie stavby,“ povedala Helecz.

Na časti stanice už je nový betónový povrch a dlažba, stojí aj konštrukcia nových prístreškov. Nie sú však prekryté.

„Podložie pod autobusovou stanicou bolo nestabilnejšie, než sa pôvodne predpokladalo. Preto sme si vyžiadali statický posudok strešného plášťa, na základe ktorého boli objednané strešné prvky s dobou dodania tri až päť týždňov,“ zdôvodnila chýbajúce prestrešenie Helecz.

Chýbajú peniaze?

„Často nebolo na stavbe ani nohy, alebo tu bolo len veľmi málo robotníkov. Viacerí z nich sa sťažovali, že sú vyplácaní na etapy,“ povedali nám muži, ktorí pracujú pri stanici.

O probléme s peniazmi nám hovoril aj robotník, ktorý sa podieľal na modernizácii stanice. 

„Naša spoločnosť si plní svoje záväzky voči cestujúcim i obchodným partnerom. Rovnaký prístup očakávame aj od našich obchodných partnerov,“ reagovala Arriva a poukázala na etický kódex, ktorý vypracovala pre svojich pre obchodných partnerov. Podľa neho by mali adekvátne odmeňovať svojich zamestnancov.

Oslovili sme aj zhotoviteľa stavby, spoločnosť Sates Morava. Na náš mail nereagovala ani po dvoch týždňoch.

Pozemok patrí súkromníkovi

Dopravca pred časom avizoval, že chce všetkých sedem etáp ukončiť do konca roka 2016. Pôvodne to malo byť do leta 2016.

Na stanici majú pribudnúť aj oddychové zóny so zeleňou a predajné stánky, ktoré budú mať nové usporiadanie a jednotný vzhľad. Avizovanú vizualizáciu zatiaľ dopravca neposkytol.

Na priestranstve oproti nástupiskám stoja kovové čierne konštrukcie. Ľudia zo stanice si myslia, že práve to je základ nových stánkov. Pozemok však už nepatrí dopravcovi, v roku 2011 ho predal súkromníkovi.

„Aký zámer má nový vlastník, nemáme informácie,“ reagovala Petra Helecz.

Autobusová stanica v Nitre je v prevádzke od roku 1978. Jej modernizáciu financuje dopravca, pôvodne náklady vyčíslil na 2 milióny eur. Aj vzhľadom na fakt, že sa práce predlžujú, to bude viac.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 802
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 308
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 137
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 456
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 027
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 984
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 560
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 219
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 802
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 034

Hlavné správy z MY Nitra

Chovan: Teším sa na novú sezónu, verím, že bude úspešná

Vyspovedali sme tri nové tváre, ktoré by mali byť posilami tímu Juraja Jarábka.

Výlet do minulosti Nitry zažijete v Trafačke

Výstavu koncipovali tak, aby priniesla reprezentatívnu vzorku historických záberov z každej mestskej časti.

Veriaci si počas víkendu pripomenú patrónov Nitrianskej diecézy

Svätí Svorad a Benedikt sa po prvýkrát spomínajú v Maurovej legende z roku 1064 až 1070.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré 
kompletne prerábajú. 
Prístupné by malo byť už v septembri.

Zomrel známy horský záchranár Rudolf Chalupek

Rodák z Nemiec pri Banskej Bystrici pomohol na horách mnohým ľuďom v ťažkých situáciách. Odišiel do večnosti vo veku nedožitých 35 rokov.

Vybrali SME

Už ste čítali?