Utorok, 25. september, 2018 | Meniny má Vladislav

Prvá etapa modernizácia stanice v Nitre trvá trojnásobne dlhšie

Kedy práce dokončia, dopravca nevie upresniť. Pre cestujúcich dal priviezť unimobunku.

Náhradné nástupisko s čakárňou v unimobunke. (Zdroj: mh)

NITRA. Cestujúci môžu už týždeň využívať dočasnú čakáreň, ktorá je umiestnená na náhradnom autobusovom nástupisku. Otvorená je denne od piatej do 23. hodiny.

V unimobunke, ktorá je vykurovaná elektrickým ohrievačom, je dvadsať miest na sedenie. „V prípade potreby doobjednáme ďalšiu kabínu,“ povedala Petra Helecz, marketingová manažérka spoločnosti Arriva.

Náhradné autobusové nástupisko využíva dopravca od marca, kedy sa začala prvá etapa modernizácie stanice. Mala byť hotová za tri mesiace, neskončila sa ani po deviatich mesiacoch.

Článok pokračuje pod video reklamou

Termín sa opäť posúva

Arriva nedávno zverejnila, že prvú etapu dokončia v novembri. Potom to zmenila na „prelom novembra a decembra“.

V piatok sme dostali nové vyjadrenie. „Presný termín nie som schopná povedať jednak vzhľadom na vývoj počasia a jednak kvôli získaniu potrebných povolení na predčasné užívanie stavby,“ povedala Helecz.

Na časti stanice už je nový betónový povrch a dlažba, stojí aj konštrukcia nových prístreškov. Nie sú však prekryté.

„Podložie pod autobusovou stanicou bolo nestabilnejšie, než sa pôvodne predpokladalo. Preto sme si vyžiadali statický posudok strešného plášťa, na základe ktorého boli objednané strešné prvky s dobou dodania tri až päť týždňov,“ zdôvodnila chýbajúce prestrešenie Helecz.

Chýbajú peniaze?

„Často nebolo na stavbe ani nohy, alebo tu bolo len veľmi málo robotníkov. Viacerí z nich sa sťažovali, že sú vyplácaní na etapy,“ povedali nám muži, ktorí pracujú pri stanici.

O probléme s peniazmi nám hovoril aj robotník, ktorý sa podieľal na modernizácii stanice. 

„Naša spoločnosť si plní svoje záväzky voči cestujúcim i obchodným partnerom. Rovnaký prístup očakávame aj od našich obchodných partnerov,“ reagovala Arriva a poukázala na etický kódex, ktorý vypracovala pre svojich pre obchodných partnerov. Podľa neho by mali adekvátne odmeňovať svojich zamestnancov.

Oslovili sme aj zhotoviteľa stavby, spoločnosť Sates Morava. Na náš mail nereagovala ani po dvoch týždňoch.

Pozemok patrí súkromníkovi

Dopravca pred časom avizoval, že chce všetkých sedem etáp ukončiť do konca roka 2016. Pôvodne to malo byť do leta 2016.

Na stanici majú pribudnúť aj oddychové zóny so zeleňou a predajné stánky, ktoré budú mať nové usporiadanie a jednotný vzhľad. Avizovanú vizualizáciu zatiaľ dopravca neposkytol.

Na priestranstve oproti nástupiskám stoja kovové čierne konštrukcie. Ľudia zo stanice si myslia, že práve to je základ nových stánkov. Pozemok však už nepatrí dopravcovi, v roku 2011 ho predal súkromníkovi.

„Aký zámer má nový vlastník, nemáme informácie,“ reagovala Petra Helecz.

Autobusová stanica v Nitre je v prevádzke od roku 1978. Jej modernizáciu financuje dopravca, pôvodne náklady vyčíslil na 2 milióny eur. Aj vzhľadom na fakt, že sa práce predlžujú, to bude viac.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 888
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 213
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 972
  4. Najužitočnejšia appka 7 912
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 6 002
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 518
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 852
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 297
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 4 235
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 866

Hlavné správy z MY Nitra

Fincentrum Nitra

Rozhovor s Annou Súlíkovou o možnostiach v oblasti finančníctva.

Reštaurovanie zachraňuje kultúrne dedičstvo

Ľudia kedysi nevedeli zachraňovať diela a volili najjednoduchší spôsob.

Poslanci sa prú o to, kto sa zaslúžil o nový chodník

Balážová sa pri hlasovaní o rekonštrukciách zdržala. Na Facebooku sa ale hrdí tým, že opravu chodníka schvaľovala.

Rekordná účasť bežcov na Cedronskom behu (+FOTO)

V nedeľu sa stretli milovníci pohybu v Mojmírovciach na ôsmom ročníku bežeckých pretekov.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Začala sa dražba pozemkov pre výstavbu rodinných domov

Prvý majiteľ sa teší zo svojho nového pozemku, stačilo mu prihodiť dvetisíc eur.

Aké sú príbehy ľudí, ktorí stavali Oravskú priehradu

V stavbe storočia sú mozole a osudy stoviek ľudí.

Vybrali SME

Už ste čítali?