Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Obchvat Šale je v nedohľadne

V marci 2016 bolo vyhlásené verejné obstarávanie na dodávateľa štúdie realizovateľnosti.

V meste kritická dopravná situácia, zápchy sa tvoria najmä na moste. V meste kritická dopravná situácia, zápchy sa tvoria najmä na moste. (Zdroj: Ladislav Odráška)

ŠAĽA. Kedy bude v meste konečne obchvat? Toto je jedna z najčastejších otázok Šaľanov. Hovorí sa o ňom už niekoľko rokov a začiatok jeho výstavby sa stále odkladá. 

Posledná informácia hovorila o tom, že stavať by sa malo začať už v tomto roku. Najnovšie správy hovoria o tom, že ani v roku 2016 sa s výstavbou obchvatu nezačne. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štúdia stále nie je

Ako prvá musí byť zhotovená štúdia realizovateľnosti. Jej vypracovanie zabezpečuje Slovenská správa ciest, ktorá je investorom a správcom ciest 1. triedy. Cieľom štúdie je potvrdenie opodstatnenosti zámeru. 

SkryťVypnúť reklamu

V novembri sme vás informovali, že štúdia je vo fáze prípravy podkladov pre verejné obstarávanie. Podľa informácií od hovorkyne Slovenskej správy ciest Zuzany Hromcovej bolo oznámenie o začiatku verejného obstarávania uverejnené vo Vestníku VO zo dňa 11. marca. 

„Podklady sa pripravili v novembri 2015. V decembri boli zaslané Ministerstvu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na kontrolu pred vyhlásením verejného obstarávania. Po udelení súhlasu s verejným obstarávaním bolo 8. 3. 2016 zaslané oznámenie do vestníka VO,“ približuje celý postup hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

Štúdia sa týka celej cesty prvej triedy I/75 Galanta – Šaľa – Nové Zámky v dĺžke 40 kilometrov. Jej úlohou je podľa vyhlásenej verejnej súťaže návrh technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia trasy cesty s vyhodnotením už navrhnutých trás, prípadne doplnenie variantov a ich zhodnotenie. 

SkryťVypnúť reklamu

Posledný termín na predkladanie ponúk je 26. apríl. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia cena. „Termín dodania štúdie realizovateľnosti je päť mesiacov po podpise zmluvy so spracovateľom,“ pokračuje Hromcová a dodáva, že po jej vypracovaní bude predložená ministerstvu dopravy. V praxi to znamená, že vypracovaná by mohla byť niekedy ku koncu roka 2016. Jej predpokladaná cena je vo výške 254,9 tisíc eur. 

Vypracovanie štúdie realizovateľnosti je podmienkou pre správne rozhodnutie a určenie postupnosti výstavby, modernizácie a rekonštrukcie úsekov ciest a taktiež pri prípadnom rozhodovaní Európskej komisie o poskytnutí nenávratného finančného príspevku v rámci OPII. 

Dopravná situácia v meste je kritická

Pre spomínanú štúdiu je momentálne pozastavený výkup pozemkov, ktoré sú potrebné pre výstavbu takmer dvanásťkilometrového úseku. 

SkryťVypnúť reklamu

Dopravná situácia v Šali je kritická počas viacerých častí dňa. Zápchy sa tvoria v ranných hodinách, keď idú ľudia do práce, takisto od druhej hodiny, keď prichádzajú do mesta najmä pracovníci z fabriky v Dusle. Kolóny sa vytvárajú aj v podvečerných hodinách. 

Tým, že v meste absentuje obchvat, je nútená prechádzať Šaľou aj všetka nákladná a kamiónová doprava. Následkom je, okrem iného, aj havarijný stav ciest.
Situáciu sťažuje aj fakt, že z mestskej časti Veča sa dá do Šale dostať iba po jednom moste, ktorý je tým pádom nadmieru vyťažený.

Obchvat by sa mal začínať v priestore medzi vodnou nádržou Kráľová a obcou Kráľová nad Váhom. Po premostení Váhu by mal pokračovať obchvatom obce Dlhá nad Váhom, Večou a Trnovcom, kde sa bude končiť.

Náhradné riešenie nie je

Téma obchvatu sa objavuje so železnou pravidelnosťou aj na mestských zastupiteľstvách. Viaceré interpelácie poslancov smerujú na primátora mesta práve s týmto problémom. 

Naposledy ju adresoval primátorovi poslanec Miroslav Gera. „Obchvat je v nedohľadne, plánuje mesto aspoň dočasne riešiť dopravnú situáciu?“ pýtal sa poslanec mestského zastupiteľstva. 

„Nemáme žiadne iné alternatívy. Chceli sme pustiť nákladnú dopravu cez ulicu Pázmaňa, ale neprešlo to na kraji,“ odpovedal primátor mesta Jozef Belický a doplnil, že čo sa týka obchvatu, on má čisté svedomie. „Na starosti to má Slovenská správa ciest. Riešili sme aj postupné budovanie obchvatu, ale neprešlo to,“ dodal Belický.

Najčítanejšie na My Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 14 483
  2. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 960
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 936
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 014
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 663
  7. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 381
  8. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách 3 312

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 606
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 217
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 7 759
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 961
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 917
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 301
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 2 035
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 772
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

MY | TOP správy z regiónov

Prečítajte si výber TOP správ z regiónov.


13 h

Výber TOP športových správ z regiónov.


14 h
Zastupujúcim starostom v Tajnej je poslanec Juraj Pénzeš.

Obecný úrad našiel prázdny. Zamestnankyne po voľbách podali výpovede.


14 h
Zimný štadión v Zlatých Moravciach

Vlani ho kvôli pandemickej situácii po mesiaci zavreli.


17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Obecný úrad našiel prázdny. Zamestnankyne po voľbách podali výpovede.


14 h

Pôvodcom svrabu je mikroskopický, maximálne pol milimetra veľký roztoč.


8. dec

Úsek frekventovanej cesty, vedúcej aj Novohradom, pretína významný migračný koridor našej najväčšej šelmy.


8. dec

Cyklotrasa sa nevie vymaniť z problémov.


21 h

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 606
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 217
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 7 759
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 961
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 917
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 301
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 2 035
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 772
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu