amospráv v regióne. Na prezentácii projektu, podporeného európskymi štruktúrami, sa zúčastnil aj minister životného prostredia SR László Miklós, minister výstavby a regionálneho rozvoja SR László Gyurovszky a podpredseda NR SR Béla Bugár. Tvorcovia štúdie navrhujú postaviť nový most v blízkosti jestvujúceho železného železničného mosta s priamym napojením na cestu I. triedy 1/63, spájajúcou Komárno s Bratislavou a priemyselné zóny Komárna a Komáromu. Prvým variantom je trámový most na štyroch pilieroch, druhým závesný most na jedinom šikmom zaťažovacom pylóne s oceľovou mostovkou, tretím závesný most na dvoch mierne zošikmených pylónoch s oceľovo-betónovou mostovkou. „Ten most, ktorý momentálne funguje, už nestíha,“ vyhlásil na stretnutí Béla Bugár. „Mosty spájajú a pomáhajú. A čo sa týka cezhraničnej spolupráce, budeme vždy nápomocní rozširovať infraštruktúru, a tým aj rozvoj regiónu.“ Analýzy, ktoré sú súčasťou štúdie nového mosta, jednoznačne dokazujú jeho potrebnosť, vyzdvihol manažér projektu Marián Michálek. „Vstupom obidvoch krajín do Európskej únie sa fakticky vytvára koridor, ktorý otvorí hospodársku spoluprácu medzi týmito regiónmi aj dvoma štátmi. V roku 2006 - 2007 by sa mohla zahájiť výstavba, počnúc rokom 2010 by sme mohli prechádzať po novom moste. Celá investícia predpokladá zhruba dve miliardy slovenských korún. Časť na samotný most je zhruba 60-percentná,“ uviedol manažér. Primátor Komárna Tibor Bastrnák a primátor Komáromu Ján Zatykó očakávajú od nového mosta rozvoj regiónu, odľahčenie dopravy cez centrá oboch miest a významné zlepšenie životného prostredia.