Ľubomíra Astaloša mesto trvá na pôvodnom návrhu riešenia.
Občania žiadali o preverenie možnosti presmerovania nákladnej dopravy z privádzača od Galanty smerom k železničnej stanici cez príjazdovú panelovú cestu a navrhli osadenie zvislého dopravného značenia s najvyššou dovolenou rýchlosťou 40 km/h na uliciach Kráľovská a SNP až po most. Navrhli aj uskutočniť rokovanie s dotknutými štátnymi orgánmi a organizáciami o vyriešení obchvatu mesta.
„Na riešenie odklonu kamiónovej dopravy cez panelovú cestu k železničnej stanici veľa priestoru nie je. Tá cesta totiž nie je komunikáciou v pravom slova zmysle. Je vedená len na určitom úseku, nachádza sa v ochrannom pásme železníc a nie je upravená na presun nákladnej dopravy,“ zdôvodnil rozhodnutie mesta Ľubomír Astaloš a pokračoval: „Obavy obyvateľov Kráľovskej ulice z prípadného poškodenia ich domov nie sú celkom opodstatnené. Táto cesta bola zrekonštruovaná v osemdesiatych rokoch, a po realizácii nášho zámeru sa doprava a zaťaženosť dotknutých úsekov rozloží rovnomernejšie ako doteraz. Dodatočne sme spracovali aj návrh definitívneho dopravného značenia, ktorý bol spolu s ostatnými dokumentmi predložený kompetentným orgánom na posúdenie. Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Nitre vydal 7. apríla určenie použitia dopravného značenia na štátnej ceste I. 75. Následne na to 8. apríla vydalo mesto Šaľa rozhodnutie o umiestnení dopravných značiek na miestnych komunikáciách.“
Medzi mestom Šaľa a Slovenskou správou ciest sa uskutočnilo rokovanie v piatok 15. apríla. Zúčastnené strany sa dohodli na znení jednotlivých článkov zmluvy, týkajúcich sa údržby mestských komunikácií, ktoré prejdú pod správu SSC po schválení Ministerstvom dopravy SR. Dohodnuté je aj majetkovoprávne vysporiadanie medzi mestom a SSC.
„Jediné, na čom sme sa ešte nedohodli, je otázka, kto bude financovať výrobu a osadzovanie dopravného značenia. Mesto má na tento účel vyčlenené peniaze, ale SSC sa zatiaľ bráni tomu, aby financovala časť dopravného značenia, ktorá spadá do ich kompetencií. Chce, aby tieto financie uhradilo mesto v plnej výške. Na Ministerstvo dopravy SR sme 18. apríla podali žiadosť na usporiadanie cestnej siete. Túto požiadavku si dal Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Nitre. Doklad o podaní tejto žiadosti a dohoda uzatvorená s SSC sú dve podmienky, ktoré musí mesto splniť, aby bolo vydané rozhodnutie o povolení odklonu premávky. Bolo by to dočasné riešenie len dovtedy, kým Ministerstvo dopravy SR nevydá rozhodnutie o usporiadaní cestnej siete,“ dodal Ľubomír Astaloš.
Občanom zostáva nádej, že problém spomínaných ulíc a križovatky definitívne vyrieši požadovaný obchvat. Jeho výstavba však bude finančne veľmi náročná, mesto Šaľa sa preto bude snažiť získať na tento účel peniaze z fondov Európskej únie.
- mm -