NITRA. Od soboty je v prevádzke prvá zmodernizovaná časť autobusovej stanice. Náhradné nástupiská, ktoré fungovali za reštauráciou Pelikán, nateraz skončili. Dopravca o tom zverejnil na každej provizórnej zastávke oznam.
Medzi vynovenou a pôvodnou časťou stanice sa nachádza plot. Dôvodom je výškový rozdiel medzi novým a starým asfaltovým povrchom.



Toalety dokončujú
V rámci prvej etapy modernizácie dala Arriva vybudovať dve nové prestrešenia. Nachádza sa pod nimi osem nástupísk s novými lavičkami.
Dopravca na svojej stránke oznámil, že do nových priestorov sú od soboty presunuté všetky spoje, ktoré doteraz využívali dočasné nástupiská číslo 21 až 25 a 28 až 30. Nové nástupiská sú prečíslované.
Nové toalety zatiaľ nefungujú. „Finalizujeme technické detaily. Budova bude odovzdaná do užívania v priebehu niekoľkých týždňov,“ povedala Petra Helecz, hovorkyňa Arrivy.
Novinkou na zmodernizovanej časti stanice sú elektronické tabule, ktoré sú online aktualizované. Cestujúci sa dozvedia o odchodoch a príchodoch autobusov a ich prípadnom meškaní aj o aktuálnych výlukách na trase.

Prehodnocujú termíny
Modernizácia stanice sa začala vlani v marci. Namiesto troch plánovaných mesiacov trvali práce dvadsať mesiacov. Pôvodne malo byť všetkých sedem etáp ukončených v septembri, hotová je len prvá.
Neoficiálne zdroje tvrdia, že ďalšia etapa sa už v tomto roku nezačne. Arriva to zatiaľ nekomentuje.
„Vyhodnocujeme celý doterajší priebeh modernizácie. Súčasťou je aj prehodnotenie harmonogramu prác. Ten ešte nie je schválený, a teda začiatok druhej etapy nie je definitívny,“ reagovala Helecz.



Dopravca platí načas
Počas prác na prvej etape sa opakovane stalo, že na stavenisku nebolo ani nohy. Verejnosť podozrievala dopravcu, že má problém s financiami. Potom sa však ozvali firmy a robotníci, ktorí tvrdia, že ich nevyplatil zhotoviteľ – spoločnosť Sates Morava.
„Ako objednávateľ a investor si od začiatku modernizácie plníme všetky naše povinnosti načas. Do zmluvných vzťahov dodávateľa nevidíme, opakovane sme ho však žiadali, aby dodržiaval všetky svoje povinnosti – a to tak voči nám, ako aj voči svojim subdodávateľom,“ povedala Petra Helecz.
Ako sme už opakovane písali, veľké meškanie Arriva zdôvodnila hlavne nestabilným podložím a potrebou prepracovať projektovú dokumentáciu prístreškov. Potom bolo treba upraviť samotné dielce.
Prvú etapu skolaudovali v lete, sprístupnená ale ľuďom nebola, pretože dopravca dodatočne zistil nedostatky na spevnených plochách. Robotníci ich opravili až v októbri.
Autobusová stanica je v prevádzke od roku 1978. Jej modernizácia má stáť približne dva milióny eur.


