NITRA. Zákonom o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci sa k 1.augustu 2016 aktivovali elektronické schránky na doručovanie úradných zásielok všetkým právnickým osobám a zapísaným organizačným zložkám. Doručovanie začne od 1. januára 2017 a povinná osoba sa k svojej pošte dostane len pomocou občianskeho preukazu s elektronickým čipom s aktivovaným bezpečnostným kódom, alebo dodatočnej aktivácie bezpečnostného kódu, alebo prostredníctvom certifikátu pre zaručený elektronický podpis.
Ako informovala Renáta Čuháková, hovorkyňa KR PZ v Nitre, s ohľadom na nárast žiadateľov o vybavenie predmetnej agendy od dnešného dňa pristúpili k rozšíreniu stránkových hodín na oddeleniach dokladov a evidencií.
Od 28. 11. do 31. 12. 2016 rozširujú stránkové dni a hodiny na oddeleniach dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru a klientskych centrách MV SR. Dôvodom je zabezpečenie vybavovania žiadostí povinných osôb o vydanie občianskych preukazov, prípadne aktivácie bezpečnostného kódu alebo zaručeného elektronického podpisu v občianskom preukaze (ďalej len „štatutári“) a to nasledovne: pondelok od 7.30 do 15. h pre všetkých občanov, utorok od 7.30 do 15. h, pričom od 12. do 15. h len pre štatutárov, streda od 7.30 do 17. h pre všetkých občanov, štvrtok od 8. do 18. h len pre štatutárov (okrem klientskeho centra v Štúrove), piatok od 7.30 do 14. h, pričom od 12. do 14. h len pre štatutárov na oddeleniach dokladov. Klientské centrá MV SR vybavia v piatok od 7.30 do 14. h. všetkých občanov.
Autor: KR PZ Nitra