Pondelok, 22. január, 2018 | Meniny má Zora
Pridajte si svoje mesto

Vďaka obchvatu klesla intenzita dopravy v Galante o tretinu

Zákaz vjazdu pre nákladnú dopravu porušujú najmä vodiči z Poľska.

Obchvat Galanty je otvorený od júna 2015, výstavba trvala osem rokov.(Zdroj: Ladislav Odráška)

GALANTA. Od otvorenia obchvatu Galanty prešiel takmer rok a pol. Podľa predstaviteľov mesta sa za ten čas výrazne zvýšil komfort bývania v meste a intenzita dopravy klesla o viac ako tretinu.

Výstavba stála 42 miliónov

Výstavba obchvatu mala tri etapy, realizovala ich Slovenská správa ciest. S prvou sa začalo už v novembri 2007, s ďalšou o štyri roky. Posledná etapa, ktorá bola najnáročnejšia, sa začala realizovať v roku 2013. Dodávateľom prvej etapy bol Váhostav, zvyšných dvoch spoločnosť Strabag.

Výstavba takmer 10,5 kilometra dlhého obchvatu stála 42 miliónov eur, až 85 percent oprávnených nákladov bolo hradených z fondov Európskej únie. Finančne najnáročnejší bol posledný, viac ako štvorkilometrový úsek, náklady na jeho výstavbu boli takmer 23 miliónov eur.

Stavbári si museli poradiť s dvomi mostami, dvomi okružnými križovatkami a množstvom prekládok inžinierskych sietí. Pri otvorení kompletného obchvatu 17. júna bola zatvorená jedna časť úseku, dôvodom bolo nízko položené vedenie, ktoré muselo byť preložené. Išlo o úsek medzi kruhovým objazdom v smere Dunajská Streda a železničným nadjazdom zo Sládkovičova.

Pokles o tretinu

V celej dĺžke bol obchvat pre motoristov otvorený v polovici septembra. Vedenie radnice si od spustenia sľubovalo odbremenenie centra mesta od áut. Pred jeho spustením prešlo mestom približne 16 tisíc vozidiel denne.

Po viac ako 17-tich mesiacoch to vyzerá, že očakávania boli splnené. „Poklesla výrazne doprava v meste, zmenšili sa zápchy. Obchvat bol požehnaním pre mesto,“ povedal primátor Galanty Peter Paška.

Presné čísla mesto k dispozícii nemá, odhaduje sa však pokles áut v centre o tretinu. „Problém nastal, keď si vodiči využívajúci starú Seneckú cestu uvedomili, že cez mesto je to asi o dva kilometre kratšie a začali sa opäť vracať do mesta,“ priblížil Paška. Vodičov však odradilo zavedenie parkovacích miest a cyklotrás na Hlavnej ulici, ktoré spôsobili spomalenie dopravy v Galante a šoféri sa opäť vrátili na obchvat.

Nákladná doprava má do mesta zákaz

Dôležitým faktom je vytlačenie nákladnej dopravy z mesta. Vstup majú povolený iba autá s cieľovou stanicou v meste. Ostatné majú zákaz vjazdu do mesta, definovaný zákazovými značkami pri vstupe do Galanty.

Zákaz však podľa informácií z mesta viacerí vodiči najmä z Poľska ignorujú. „Nákladná doprava v meste klesla, pár jedincov sa však nájde. Zaoberajú sa nimi policajné orgány,“ pokračuje primátor Galanty.

Podľa jeho slov umožnilo spustenie obchvatu napríklad zavedenie spomínaných parkovacích miest a cyklopruhov na Hlavnej a Bratislavskej ulici. „Výrazným spôsobom sa zvýšil komfort bývania v meste a vďaka parkovaciemu systému sa vracia do mesta život,“ dodal Paška.


  1. Predá mesto svoje domy v súťaži alebo dražbe? Rozhodne zrejme prokurátor 685
  2. Fotogaléria: FC ViOn - Šaľa 7:1 546
  3. Dieťa po infarkte: Nemocnica má zaplatiť za zlú diagnózu 478
  4. V nemocnici robia nové vyšetrenie, učí ich špecialista z Prahy Foto 363
  5. Balaj má dve ponuky 299
  6. Z nitrianskych ulíc odstránili prvé bigboardy 270
  7. FC ViOn získal hotového útočníka 253
  8. Rozohrali PP Invest Cup, poznáme štyroch postupujúcich 217
  9. Futbalové tamtamy 209
  10. Zomrel herec Vladimír Bartoň 192

Najčítanejšie správy

Nitra

Predá mesto svoje domy v súťaži alebo dražbe? Rozhodne zrejme prokurátor

Zastupiteľstvo opakovane mení svoje rozhodnutia. Podnikatelia sú v právnej neistote. Budovy ďalej chátrajú.

Fotogaléria: FC ViOn - Šaľa 7:1

Prvoligista privítal súpera z tretej ligy. V oboch tímoch hrali aj nové tváre.

Dieťa po infarkte: Nemocnica má zaplatiť za zlú diagnózu

Právnička nemocnice sa pýtala, či ochorenie spôsobili zamestnanci odporcu. „Odpoveď znie, nie,“ povedala a žiadala žalobu zamietnuť.

V nemocnici robia nové vyšetrenie, učí ich špecialista z Prahy

Pacienti už nemusia cestovať za ERCP do nemocníc v iných mestách. Raz do týždňa za nimi jazdí lekár.

Balaj má dve ponuky

Je pravdepodobné, že mladý útočník už na jar v drese Nitry pôsobiť nebude.

Blízke regióny

Mládežnícky tréner Šatana, Hecla, či Višňovského zasvätil život hokeju a pivu. Povestný bol tvrdými tréningami

Jozef Nemec dlhé roky trénoval topoľčianskych hokejistov, ktorí pod jeho vedením hľadali premožiteľa len ťažko. Mnohí ho poznajú aj ako tvár topoľčianskeho pivovaru.

Padli tresty za vraždu zmenárnika, do basy má ísť aj Tony z Vyvolených

Zmenárnika Ladislava Kováča prepadli začiatkom roka 2008 pri Matúškove v okrese Galanta, keď viezol tržbu zo svojej trnavskej prevádzky. Páchatelia zazmätkovali, muža zastrelili a ušli bez peňazí.

Po Piešťancovi pátrajú už štrnásť rokov

Polícia žiada občanov o pomoc pri pátraní po Ivanovi Beerovi z Piešťan.

Hokejisti vyhrali, opäť prišlo cez 1200 divákov

Domáci hokejisti už po zlepšenom výkone oproti stredajšiemu zápasu zaslúžene doma vyhrali.

Zelenský trénuje Šaľu, Lukič odchádza do Uzbekistanu

Hoci je Spartak Trnava na sústredení v Turecku, okolo lídra Fortunaligy je stále rušno.

Všetky správy

Nechcel som, aby Nasťa odišla z Ruska. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ruský biatlon je v útlme. Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

Ukrajina konečne priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne neprebieha protiteroristická operácia, ale otvorený konflikt.

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Ivan Štefunko, predseda novej strany Progresívne Slovensko, si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

Batman z Handlovej pracuje v bani. Kostýmami prekoná aj Hollywood

Dospelí po celom svete si vyrábajú kostýmy filmových postáv, často len na jedno použitie. Dávajú do toho aj posledné peniaze.