Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Vďaka obchvatu klesla intenzita dopravy v Galante o tretinu

Zákaz vjazdu pre nákladnú dopravu porušujú najmä vodiči z Poľska.

Obchvat Galanty je otvorený od júna 2015, výstavba trvala osem rokov.Obchvat Galanty je otvorený od júna 2015, výstavba trvala osem rokov. (Zdroj: Ladislav Odráška)

GALANTA. Od otvorenia obchvatu Galanty prešiel takmer rok a pol. Podľa predstaviteľov mesta sa za ten čas výrazne zvýšil komfort bývania v meste a intenzita dopravy klesla o viac ako tretinu.

Výstavba stála 42 miliónov

Výstavba obchvatu mala tri etapy, realizovala ich Slovenská správa ciest. S prvou sa začalo už v novembri 2007, s ďalšou o štyri roky. Posledná etapa, ktorá bola najnáročnejšia, sa začala realizovať v roku 2013. Dodávateľom prvej etapy bol Váhostav, zvyšných dvoch spoločnosť Strabag.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavba takmer 10,5 kilometra dlhého obchvatu stála 42 miliónov eur, až 85 percent oprávnených nákladov bolo hradených z fondov Európskej únie. Finančne najnáročnejší bol posledný, viac ako štvorkilometrový úsek, náklady na jeho výstavbu boli takmer 23 miliónov eur.

Stavbári si museli poradiť s dvomi mostami, dvomi okružnými križovatkami a množstvom prekládok inžinierskych sietí. Pri otvorení kompletného obchvatu 17. júna bola zatvorená jedna časť úseku, dôvodom bolo nízko položené vedenie, ktoré muselo byť preložené. Išlo o úsek medzi kruhovým objazdom v smere Dunajská Streda a železničným nadjazdom zo Sládkovičova.

Pokles o tretinu

V celej dĺžke bol obchvat pre motoristov otvorený v polovici septembra. Vedenie radnice si od spustenia sľubovalo odbremenenie centra mesta od áut. Pred jeho spustením prešlo mestom približne 16 tisíc vozidiel denne.

Skryť Vypnúť reklamu

Po viac ako 17-tich mesiacoch to vyzerá, že očakávania boli splnené. „Poklesla výrazne doprava v meste, zmenšili sa zápchy. Obchvat bol požehnaním pre mesto,“ povedal primátor Galanty Peter Paška.

Presné čísla mesto k dispozícii nemá, odhaduje sa však pokles áut v centre o tretinu. „Problém nastal, keď si vodiči využívajúci starú Seneckú cestu uvedomili, že cez mesto je to asi o dva kilometre kratšie a začali sa opäť vracať do mesta,“ priblížil Paška. Vodičov však odradilo zavedenie parkovacích miest a cyklotrás na Hlavnej ulici, ktoré spôsobili spomalenie dopravy v Galante a šoféri sa opäť vrátili na obchvat.

Nákladná doprava má do mesta zákaz

Dôležitým faktom je vytlačenie nákladnej dopravy z mesta. Vstup majú povolený iba autá s cieľovou stanicou v meste. Ostatné majú zákaz vjazdu do mesta, definovaný zákazovými značkami pri vstupe do Galanty.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákaz však podľa informácií z mesta viacerí vodiči najmä z Poľska ignorujú. „Nákladná doprava v meste klesla, pár jedincov sa však nájde. Zaoberajú sa nimi policajné orgány,“ pokračuje primátor Galanty.

Podľa jeho slov umožnilo spustenie obchvatu napríklad zavedenie spomínaných parkovacích miest a cyklopruhov na Hlavnej a Bratislavskej ulici. „Výrazným spôsobom sa zvýšil komfort bývania v meste a vďaka parkovaciemu systému sa vracia do mesta život,“ dodal Paška.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 835
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 830
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 860
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 188
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 154
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 913
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Antigénové testovanie na koronavírus SARS-CoV-2.

Opakovaným testovaním chce spoločnosť prispieť k zabráneniu šírenia nákazy a ochrane svojich zamestnancov a ich rodín.

13 h

Vakcínu dostali aj pracovníci, ktorí sa starajú o klientov zariadenia.

11 h
Ilustračné foto.

Výnimky stanovuje dekan fakulty v nadväznosti na podmienky a možnosti príslušného študijného programu.

13 h
Ilustračné foto.

Záujemcovia sa môžu stále hlásiť na mestskom úrade mailom i telefonicky.

13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

16 h

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

15 h

Muža našli už bez známok života.

21 h

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Už ste čítali?