Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Dopravca prehodnotí projekt nitrianskej stanice, stojí na bývalom smetisku

Kedy bude modernizácia pokračovať, ešte nie je známe.

Vynovená časť stanice, vpravo vzadu je budova nových toaliet. Vynovená časť stanice, vpravo vzadu je budova nových toaliet. (Zdroj: jk)

NITRA. Na autobusovej stanici otvorili nové toalety, ktoré postavili v rámci prvej etapy modernizácie. Do konca decembra budú pre verejnosť zadarmo.

Kedy bude pokračovať modernizácia ďalšej časti stanice, zatiaľ nie je známe. „Práce začneme iba vtedy, ak si budeme stopercentne istí, že ďalšie etapy pôjdu hladšie,“ povedal László Ivan, generálny riaditeľ dopravnej spoločnosti Arriva.

Chystajú zmeny

Aktuálne je vynovená približne štvrtina stanice. Práce sa oproti plánom výrazne predĺžili. Začali sa vlani v marci a namiesto troch mesiacov trvali dvadsať mesiacov.

Skryť Vypnúť reklamu

Vynovenú časť stanice otvorili začiatkom novembra. Ivan povedal, že pri výstavbe narazili na množstvo problémov. „Práve preto sme sa po ukončení prvej etapy rozhodli, že si vyhodnotíme jej priebeh. V prípade, že je potrebné – a zdá sa nám, že je to potrebné – zmeniť niektoré technologické postupy a samotný projekt, tak takéto zmeny pripravíme,“ avizoval vo štvrtok László Ivan.

Termín, kedy obnovia práce, nekonkretizoval. „Samozrejme, máme ambíciu, aby sme v projekte pokračovali v čo najdohľadnejšej dobe, ale len za predpokladu, že práce pôjdu hladko a bez toho, aby sme cestujúcu verejnosť a obyvateľov rušili viac, než je to potrebné,“ zdôraznil Ivan.

Dodal, že teraz, keď je už štvrtina stanice hotová, „môžeme s veľkou pravdepodobnosťou počítať s tým, že na väčšinu problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť, sme už narazili“.

Skryť Vypnúť reklamu

Na bývalom smetisku

Veľkým problémom bolo nestabilné podložie, kedysi tu vraj bolo smetisko. „Urobili sme prvé výkopové práce a zistili sme, že pôda, na ktorej chceme budovať, sa prepadá. Projekt, ktoré sme mali pripravený, bol nepoužiteľný – keby sme pokračovali, autobusy by sa prepadli pod zem,“ povedal Ivan.

Keďže sa náklady v súvislosti s podložím zvýšili, dopravca prehodnotil zámer prepojiť navzájom autobusové prístrešky. Potvrdil nám to Juraj Kusy, generálny riaditeľ Arriva Nitra.

Podľa pôvodného plánu sa mali cestujúci dostať z čakárne k jednotlivým nástupiskám suchou nohou. Prestrešenie medzi prístreškami nakoniec neurobili.

Modernejšie riešenie

Aktuálne dopravca rieši, ako bude vyzerať časť stanice, na ktorej sa nachádzajú stánky s občerstvením. László Ivan povedal, že pripravujú riešenie, ktoré poskytne viac priestoru pre cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ak to bude možné, určite nepôjdeme systémom jednotlivých buniek. Cieľom je, aby sme tam priniesli niečo modernejšie a príjemnejšie“.

Unimobunky odniesli

Autobusová stanica v Nitre je v prevádzke od roku 1978. Jej modernizácia mala stáť približne dva milióny eur.
V rámci prvej etapy dala Arriva vybudovať dve nové prestrešenia. Nachádza sa pod nimi osem nástupísk, na ktorých sú online aktualizované elektronické tabule a nový mobiliár. Novinkou sú aj spomínané toalety a zeleň.

Medzi vynovenou a pôvodnou časťou stanice sa nachádza plot. Dôvodom je výškový rozdiel medzi novým a starým asfaltovým povrchom.

Náhradné nástupiská, ktoré fungovali za reštauráciou Pelikán počas rekonštrukcie, nateraz skončili. Unimobunky, ktoré slúžili ako provizórna čakáreň, dal dopravca odviezť. Mal ich prenajaté.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 237
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 973
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 731
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 174
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 059
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 570
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 894
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 832
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 533
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 693
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Vakcínu dostali aj pracovníci, ktorí sa starajú o klientov zariadenia.

4 h
Ilustračné foto.

Výnimky stanovuje dekan fakulty v nadväznosti na podmienky a možnosti príslušného študijného programu.

7 h
Ilustračné foto.

Záujemcovia sa môžu stále hlásiť na mestskom úrade mailom i telefonicky.

7 h
Ilustračné foto.

Celkové náklady sa vyšplhali na sumu cez 30-tisíc eur.

7 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

10 h

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

20. jan

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

8 h

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Už ste čítali?