NITRA. Vo fakultnej nemocnici sú automaty, ktoré vydávajú časenky. Pacientom umožnia opustiť čakáreň a vrátiť sa, až keď sú na rade.
Prvý takýto automat bol skúšobne inštalovaný vlani v auguste na ortopedickej ambulancii. „Od januára systém využívajú aj dve ambulancie urológie, ambulancia ORL a anesteziologická predoperačná ambulancia,“ povedal riaditeľ nemocnice Kamil Koleják.
Dodal, že ide o veľmi jednoduchý systém vydávania poradových čísel: „Pacient môže využívať aj technické možnosti objednávky cez esemesku, respektíve môže dostávať informácie v určitom časovom predstihu o svojom poradí.“


Automat, ktorý vydáva poradový lístok, sa nachádza na stene pri ambulancii. Nad vstupnými dverami je umiestnený externý monitor. Pacienti na ňom vidia, ktoré číslo je práve vo vnútri a koľko ľudí má byť v ten deň vyšetrených.
Napríklad v čase našej návštevy bol na monitore pred urologickou ambulanciou oznam: vybavuje 37/50. Okrem toho tam bolo napísané, že bez časenky vybavujú „konzíliá z lôžkových častí nemocnice, príjmy pacientov na urológiu, RZP, akútne stavy“.


Zavedenie jedného systému e-časenky vrátane dodávky a inštalácie stálo nemocnicu 1 581,30 eura bez DPH. Automatov je aktuálne päť.
„Našou snahou je skomfortniť pobyt našich pacientov čakajúcich na ambulantné vyšetrenie, skvalitniť manažment pacienta tak, aby nečakal dlho a mal prehľad o svojom aktuálnom poradí,“ povedal riaditeľ.
V budúcnosti možno systém rozšíria aj na ďalšie ambulancie. Zatiaľ vybrali tie, ktoré navštevuje najviac pacientov.
„Mne je to v podstate jedno. Aj tak musím čakať, som rada, že sedím. Esemeskovať neviem,“ vyjadrila sa staršia žena v čakárni.
Mladý muž, ktorý stál na chodbe, novinku uvítal. „Nikto by sa nemal predbiehať a máte prehľad, koľký ste v poradí. O možnosti odísť z čakárne a nechať si zaslať esemesku, keď budem na rade, som nevedel - možno to v budúcnosti využijem,“ povedal.
