ŠAĽA. Mesto Šaľa urobilo ďalší krok k výstavbe cyklotrasy, magistrát má za sebou majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov pod stavbou.
Cyklotrasa by mala smerovať od železničnej stanice cez intravilán mesta, končiť by mala pred hlavnou bránou chemického závodu Duslo.
V rámci prvej časti výstavby by mala byť vybudovaná trasa dlhá 3,5 kilometra medzi mestskou časťou Veča a Duslom. Prevažná časť sa nachádza v extraviláne mesta, potrebné bolo vysporiadať pozemky a ich vlastníctvo.
Mesto totiž chce žiadať financie z eurofondov. „Bez vzťahu k pozemkom pod plánovanou stavbou nie je možné získať stavebné povolenie a to je jednou zo základných podmienok uchádzania sa o zdroje financovania z fondov EÚ,“ povedala prednedávnom prednostka mestského úradu Jana Nitrayová.
Dve vlastníčky svoje časti darovali
Ako informovalo oddelenie správy majetku a zariadení mesta Šaľa, výkup pozemkov je plánovaný po pravej strane cesty v smere do Močenku. „Listom dňa 21. februára sme sa obrátili na vlastníkov pozemkov pod plánovanou cyklotrasou,“ vyjadrilo sa spomínané oddelenie. Vlastníci sa mali vyjadriť, či súhlasia s umiestnením stavby a či chcú svoje pozemky predať alebo prenajať.
„Ponúknutá im bola kúpna cena 4,979 eur/m2, čo je priemerná trhová cena pozemkov v zmysle hodnotovej mapy mesta Šaľa. Vlastníkom, ktorí nesúhlasia s odpredajom pozemkov, bol ponúknutý dlhodobý nájom za 0,033 eur/m2/rok. Je to výška, v akej mesto prenajíma vlastné pozemky,“ znie informácia z oddelenia správy majetku.
V dvoch prípadoch vlastníčky pozemkov svoje časti mestu darovali. Poslanci návrhy na kúpu, prenájom a prijatie daru schválili, vedenie mesta následne vypracuje zmluvy o budúcich zmluvách.
Pripravuje sa žiadosť
Mesto teda má práva na pozemky potrebné k výstavbe cyklotrasy. „Máme vydané územné rozhodnutie, aktuálne sa robí stavebné konanie. Pripravujeme žiadosť na získanie nenávratného finančného príspevku na výstavbu, ak sa nemýlim, podaná má byť do 21. júna,“ povedal primátor mesta Jozef Belický.
Druhou fázou výstavby cyklotrasy by malo byť riešenie predstaničného priestoru. Treťou, poslednou z častí projektu, je vybudovanie vnútromestskej siete cyklotrás. Spojiť by mala prvé dve etapy výstavby trasy.