NITRA. Koncert Elánu, ktorý sa konal v júni na amfiteátri, niektorí poriadne nevideli. Z lavičky mali výhľad len na chrbty ľudí, ktorí stáli v uličke pod sektorom C, kde nemali čo robiť. Svedčí o tom video, ktoré natočil Milan z Nitry (priložené je k článku).
Na koncerte bol s manželkou a dvomi deťmi. Po 40 minútach odišli, keďže nič nevideli. Ešte predtým Milan oslovil bezpečnostnú službu so žiadosťou o pomoc. Zbytočne - sekuriťáci vraj ľuďom povedali, aby uvoľnili uličku, no tí ich ignorovali.
Milan si odchod z koncertu natočil, keďže žiadne potvrdenie od bezpečnostnej služby nedostal. Video by mu zrejme aj pomohlo, no vrátenia peňazí sa zatiaľ nedočkal - nemá už lístky.
Potrebujú lístky
Vstupenky si muž z Nitry kúpil cez spoločnosť Ticketportal SK. Tá konzultovala postup pri vrátení peňazí s českým organizátorom koncertu. Z vyjadrenia marketingovej manažérky Lívie Frankovej vyplýva, že by ich zákazníkovi vzhľadom na videozáznam vrátili. No nestane sa tak.
„U organizátora sme individuálnym prístupom vyrokovali možnosť plnej refundácie zakúpených vstupeniek, bohužiaľ, zákazník nemá k dispozícii pôvodné platné vstupenky z podujatia a ani ich žiadnu kópiu,“ informovala Franková, podľa ktorej zákazník „nespĺňa základnú legislatívnu požiadavku na realizáciu reklamácie a vrátenia financií“.
Ticketportal SK eviduje podľa manažérky v súvislosti s nitrianskym koncertom Elánu dve písomné sťažnosti na posunutý začiatok a dve sťažnosti na organizáciu (vrátane prípadu pána Milana). Franková pripomenula, že na koncerte bolo 12-tisíc návštevníkov.
Pochybenie nepripúšťajú
Ľudí, ktorí neoficiálne kritizovali organizáciu júnového koncertu, však bolo viac. Na sociálnej sieti sa sťažovali najmä na fakt, že sa vyše hodiny tlačili v dave pred vstupom na amfiteáter.
Už v júni sme kontaktovali zástupcu českej agentúry, ktorý mal na starosti styk s médiami. Dodnes sme vyjadrenie nedostali.
Sprostredkovane sme sa dozvedeli, že organizátor koncertu žiadne pochybenie nepripúšťa a trvá na tom, že boli splnené všetky bezpečnostné podmienky. Napísal to v stanovisku, ktoré zaslal pánovi Milanovi.
Organizátor sa vyjadril aj k masám ľudí pri vstupe. Argumentoval, že akcia sa začínala o 15. hodine, kedy boli otvorené všetky vchody. Ak návštevník prišiel o 19. hodine, teda hodinu pred začiatkom koncertu hlavného headlinera, je vraj „logické, že se dostane do fronty a bude čekat na odbavení“.
Fľaše pod nohami
Čakanie je ale podľa ľudí jedna vec a situácia, aká bola pred hlavným vstupom na amfiteáter, je vec druhá. „Hlava na hlave, ľudia odpadávali,“ okomentoval to Milan.
Poukázal aj na problém s nápojmi, ktoré museli návštevníci koncertu nechať pred vstupom na amfiteáter. Ľudia to plne chápali, no márne hľadali smetné nádoby alebo vrecia. A tak hádzali fľaše a plechovky na zem.
„Takže nielen v tlačenici, ale aj medzi poloprázdnymi fľašami, ktoré sa kotúľali pod nohy, sa musel človek predierať,“ povedal Milan.
Dodal, že v tomto prípade nejde len o peniaze, ale aj o princíp. „Hlavne starší ľudia, ktorí si zakúpili lístky a sedeli okolo nás, z koncertu nemali nič. Videl som tie sklamané pohľady, smutné tváre...“
Jedna brána nestačí
O koncerte na amfiteátri sa hovorilo aj na mestskom zastupiteľstve. „Desaťtisíc ľudí sa tlačilo cez úzky vchod a nadávali na mesto Nitra,“ vyhlásil viceprimátor Ján Vančo.
Primátor Jozef Dvonč povedal, že keď videl tú masu ľudí, ani sa na koncerte nebavil. „Lebo po celý čas som si predstavoval, že keby tam vznikla nejaká tlačenica alebo panika, tak by sa mohlo všeličo stať...“
Podľa primátora treba urobiť opatrenia, aby sa situácia v budúcnosti neopakovala. Povedal, že počas „masových akcií“ musí byť na amfiteátri otvorených viac brán.