Uplynulý víkend sa na Zandvoorte jazdilo piate podujatie Európskej série GT4. „Striedanie rýchlych a pomalých pasáží, klopené zákruty, no parádny okruh! Hneď sa mi zapáčil a myslím si, že mi aj sadol,“ približuje trať Samo Sládečka. GT4 sa jazdilo tentoraz ako súčasť populárnej série DTM a zároveň aj európskeho šampionátu F3. Nitran si to poriadne užíval a vstrebával atmosféru aj nové informácie. S výsledkami sa však trochu pohralo počasie.
Mokrá kvalifikácia na suchých gumách
Tesne pred kvalifikáciou zapršalo a Q1 sa jazdila na mokrej trati. Emil Westman, ktorý sa strieda so Samuelom v kokpite, vyjazdil na mokru trináste miesto na štarte do prvých pretekov. V druhej kvalifikácii pokračoval Slovák. Na schnúcej trati však jazdil na mokrých pneumatikách. „Tím Reiter mal na trati osem áut a postupne ich volal na prezúvanie. Mňa zavolali ako posledného. Žiaľ, po prezutí ma hneď odmávli a ja som už nestihol urobiť ani jedno ostré kolo na suchých pneumatikách. To poznačilo môj výsledok v kvalifikácii i postavenie na štarte do druhých pretekov,“ vysvetľuje sklamaný Sládečka.
Koniec za safety carom
Ešte v sobotu podvečer sa jazdili prvé preteky. „Emil dobre odštartoval a udržal pozície v strede poľa. Podarilo sa nám aj striedanie, keď sme boli tuším najrýchlejší na pitstop z celej Reiter Young Stars. Druhú polovicu pretekov som jazdil ja a predbehol som asi tri-štyri autá. V závere pretekov však došlo ku kolíziám niekoľkých vozidiel a na trať vyšlo safety car. Pod žltou vlajkou sme tak došli až do cieľa a skončili sme na šiestom mieste. Následne však bolo jedno auto diskvalifikované a to pre nás znamenalo absolútne piate miesto a tretie v rámci RYS,“ bilancuje prvé preteky Sládečka.
Neštandardné červené vlajky
V nedeľu boli na programe druhé preteky. Ako prvý z dvojice nastupoval Sládečka. „Štartoval som zozadu a musel si dávať pozor, aby som sa nedostal do kolízie s pomalšími autami,“ opisuje Samuel. „Aj tak som sa zakrátko posunul asi o osem miest, no už v piatom kole boli preteky zastavené červenou vlajkou (pozn.: na trati horela ginetta francúzskej posádky Ayari – Stievenart). Neštandardne, aj napriek červeným vlajkám, nám však čas stále bežal a ja som sa už na trať späť nedostal. V kokpite ma musel striedal Emil, ktorý po reštarte stihol naše auto posunúť aspoň na konečné 15. miesto, piate v rámci RYS.“ Správne by sa mala časomiera pri vyvesení červenej vlajky zastaviť, no usporiadatelia boli pod tlakom, pretože po GT4 nasledoval hlavný program DTM a tak sa rozhodli časomieru ponechať aj počas zastavených pretekov! Piloti, ktorí štartovali v úvodnej polhodine, na to doplatili najviac. A medzi nimi bol, žiaľ, aj Samo Sladečka. „Automobilové preteky sú plné nepredvídateľných okolnosti, ktoré raz zahrajú v náš prospech a inokedy zasa proti nám,“ odchádzal z Holandska poučený Samuel Sládečka, na ktorého teraz čaká v polovici septembra posledné podujatie tohtoročnej sezóny GT4, jazdiace sa na slávnom nemeckom okruhu Nurburgring.