ŠAĽA. Zábradlie na moste spájajúcom mestskú časť Veča so Šaľou, čaká výmena. Staré zábradlie nespĺňa v súčasnosti platné normy a predpisy, hlavne v nosnej a kotviacej časti je vplyvom korózie značne poškodené a ohrozuje bezpečnosť chodcov.
Pôvodne ho Slovenská správa ciest, ktorá je vlastníkom komunikácie, chcela iba natrieť, po obhliadke však usúdili, že bude kompletne vymenené.
Okrem zábradlia aj dilatácia
Podľa pôvodných informácií sa malo začať už v roku 2015. Výmena sa však každým rokom odkladala. V súčasnosti je celý proces naštartovaný. „Na stavbu bolo vypísané verejné obstarávanie,“ uviedla hovorkyňa SSC Lucia Karelová.
Podľa jej slov sa celý proces omeškal z dôvodu prípravy, zabezpečenia finančných prostriedkov a upresnenia rozsahu.
Výstavba bude financovaná zo štátneho rozpočtu. „Stavba bola zaradená do plánu na realizáciu,“ ozrejmila Karelová. Ako doplnila, v rámci rekonštrukčných prác má byť zrealizovaná rekonštrukcia zábradlia, rímsy a jednej dilatácie na veľkom moste.
Ako bolo avizované už dávnejšie, oceľové zábradlie bude vymenené na oboch stranách. „Celková dĺžka zábradlia na ľavej a pravej strane a priľahlom území je 1766 bežných metrov. Dĺžka dilatačného záveru mosta 15,7 m,“ píše sa v súťažných podkladoch.
Dĺžka 12 týždňov
Lehota na predkladanie ponúk je do 18. októbra. „Ostatné termíny sa odvíjajú od procesu verejného obstarávania a jeho uzatvorenia, ktoré sa končí zmluvou o dielo. Po podpise a nadobudnutí platnosti zmluvy bude stavba zahájená,“ informovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest.
Ako dodala, predpokladaná dĺžka realizácie za vhodných poveternostných podmienok je 12 týždňov. „Predpokladaná hodnota zákazky je 530-tisíc eur bez DPH,“ doplnila Karelová.
Stanovisko bude podľa súťažných podkladov označené prenosným dopravným značením. Práce na zábradlí budú prebiehať len na jednej strane mosta a priľahlom území. „Chodci budú presmerovaní na druhú stranu komunikácie,“ píše sa v opise zákazky.

Vodičov čakajú obmedzenia
Pri výmene poškodenej časti dilatačného zariadenia bude čiastočne obmedzená doprava. Demontované bude zvodidlo a zábradlie na príslušnej strane mosta.
„Práce na rekonštrukcii dilatačného záveru budú realizované v troch etapách, kde každé pracovisko bude mať šírku tri metre,“ píše s v podkladoch.
V prvej etape bude záver vymenený na krajnej časti vozovky a chodníkovej časti, v druhej na strednej časti vozovky a v poslednej etape na kraji a na chodníkovej časti. „V mieste výmeny mostného záveru sa predpokladá čiastočné uzavretie vozovky a v prvej a tretej etape aj úplné uzavretie chodníkovej časti spolu s prácami na rekonštrukcii zábradlí. Pri realizácii chodníkovej časti budú chodci presmerovaní na druhú stranu,“ listujeme ďalej v podkladoch.
Búracie práce konštrukcie pôvodného mostného záveru budú prebiehať bez výrazného obmedzenia dopravy. Po vybúraní oblasti pôvodného záveru sa namontuje nové dilatačné zariadenie.
Počas výmeny mostného záveru bude zachovaná obojsmerná doprava na moste v zúžených a presmerovaných jazdných pruhoch.