NITRA. Na hlavnej pošte v Nitre je vyvolávací systém. Najmä starší ľudia z neho majú obavy. Kým sa naučia s automatom zaobchádzať, pomôžu im zamestnanci pošty.
„Cieľom je zefektívniť prevádzku a minimalizovať čakacie doby,“ povedala Martina Macková, hovorkyňa Slovenskej pošty.

Vyvolávací systém inštalovali na prelome mesiacov na viacerých poštách po celom Slovensku. Urobili tak po skúsenostiach z hlavnej pošty v Bratislave. Podľa Mackovej sú tam čakacie doby kratšie: „Ľudia si zvykali pár dní, ale v konečnom dôsledku to hodnotíme ako pozitívny krok. Vyvolávacie systémy sú dnes bežné aj v iných inštitúciách.“
Na nitrianskej hlavnej pošte na Svätoplukovom námestí je automat umiestnený vo vstupnom vestibule. Klientovi po zvolení služby vydá lístok s poradovým číslom. Na svetelnej tabuli v hlavnej hale potom vidí, pri ktorej priehradke ho vybavia.
„Niektoré priehradky sa nachádzajú aj v menšej hale, ktorá bola predtým určená len pre balíky. Najskôr som mala problém ich nájsť,“ povedala zákazníčka Jana, ktorá bola na pošte poslať doporučenú zásielku. Oznam o priehradkách, ktorý je vylepený na vstupných dverách, si pôvodne nevšimla.
„Odkedy viem, že je na pošte automat, nebola som tam, poslala som radšej dcéru,“ tvrdí sedemdesiatnička Helena. Pani Ľubica má opačný názor: „Nie je to zlý nápad a nie je to ani zložité.“