Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav

Spojí brehy Nitry dočasný most? Cestári o ňom neuvažujú

Rekonštrukcia Univerzitného mosta sa má začať na jar. Pre dopravu v meste to bude obrovská záťaž.

Univerzitný most. Univerzitný most. (Zdroj: jk)

NITRA. Súťaž na rekonštrukciu mostov, medzi ktorými je aj Univerzitný most v Nitre, nie je dodnes vyhodnotená. Slovenská správa ciest pritom začala s otváraním obálok už v októbri.

Generálny riaditeľ Roman Žembera na októbrovom mestskom zastupiteľstve avizoval, že súťaž vyhodnotia do mesiaca. Prešli už dva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vyhodnotenie súťaže je vo finálnej fáze. Plánovaný termín podpísania zmluvy je február 2018,“ informovala Lucia Karelová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

Primátor: Rokujeme

Keďže sa avizovaná rekonštrukcia Univerzitného mosta odsúva už niekoľko rokov, Nitrania sú skeptickí. Viacerí neveria, že sa s prácami začne na jar. Obávajú sa aj kolapsu dopravy v čase, keď bude most odstavený.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Jozef Dvonč hovorí, že by pomohol dočasný náhradný most. Pýtali sme sa, kto by ho poskytol a koľko by takéto riešenie stálo. „Uvedené je v štádiu rokovania,“ reagoval primátor.

Dodal, že ak to bude možné, „náhradný most by mal byť v prevádzke počas celej rekonštrukcie Univerzitného mosta“. Kde presne by sa mal nachádzať a kadiaľ sa naň dostanú autá, nešpecifikoval

„Náhradný most by mal byť umiestnený tak, aby bola počas rekonštrukcie plynulá doprava bez zbytočných zaťažení,“ vyjadril sa primátor len všeobecne.

Na decembrovom mestskom zastupiteľstve v tejto súvislosti spomenul parkovisko na Wilsonovom nábreží: „Minimálne časť tohto priestoru budeme potrebovať pri plánovanej oprave Univerzitného mosta. Buď ho využijeme na zariadenie staveniska, alebo na obídenie opravovaného mosta po náhradnom premostení rieky.“

SkryťVypnúť reklamu

Termíny sa rôznia

Primátor poznamenal, že mesto bude musieť hľadať alternatívy, ako vypomôcť doprave. Technicky sa to podľa neho dá urobiť, zásadnou otázkou však bude, či sa na to nájdu financie.

„Pokiaľ by som sa znova uchádzal o post primátora v novembri 2018 a toto nevyriešime, tak by ma ľudia ukameňovali,“ vyhlásil Dvonč.

Slovenská správa ciest sa vyjadrila, že pri rekonštrukcii „neuvažuje s náhradným mostom“.

Práce by sa mali začať na jar. „Dúfam, že sa nedožijem toho, že to bude na úrade pre verejné obstarávanie zase trčať päť mesiacov. Ja to neovplyvním. Pokiaľ to prebehne normálne, na jar sa začne pracovať a do zimy máte most hotový,“ povedal na októbrovom zastupiteľstve generálny riaditeľ SSC Roman Žembera.

V súťažných podkladoch sa píše, že rekonštrukcia má trvať až osemnásť mesiacov. Peter Varga, generálny riaditeľ sekcie ciest a pozemných komunikácií na ministerstve dopravy, nedávno hovoril o jednom roku. Žembera v októbri spomenul pol roka. Ktorý termín je teda reálny?

SkryťVypnúť reklamu

„Stavba je ukončená, keď sú dokončené všetky procesy, vrátane vydania kolaudačných rozhodnutí a potrebných povolení. Urobíme všetko, čo je v našich silách, aby zrekonštruovaný most bol daný do užívania verejnosti čím skôr, v priebehu roka 2018,“ reagovali na Slovenskej správe ciest pred týždňom.

V tom istom vyjadrení, o niekoľko riadkov nižšie, sa píše: „Lehota výstavby je 12 – 18 mesiacov.“ Niektoré dokončovacie práce by teda mali pokračovať aj po sprevádzkovaní mosta.

Na začiatku ho celý uzavrú

Univerzitný most spája centrum Nitry a sídlisko Chrenová už vyše pol storočia. Je súčasťou frekventovanej cesty prvej triedy 1/64. Dopravu by z neho mali úplne vylúčiť na približne dva týždne.

„Na začiatku prác sa uvažuje s úplnou uzávierkou mosta, pri ktorej sa zrealizuje nadvihnutie nosnej konštrukcie a výmena ložísk,“ upresnila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Lucia Karelová.

Po uložení nosnej konštrukcie naspäť na ložiská sa predpokladá obnovenie premávky na polovici mosta. Druhá polovica bude uzavretá. „Obchádzkové trasy pre tranzit budú pri úplnej uzávierke mosta, ako aj pri čiastočnej uzávierke mosta,“ dodala Karelová.

Univerzitný most má poruchy, ktoré negatívne vplývajú na jeho nosnosť. Náklady na rekonštrukciu sú predbežne vyčíslené na 2,4 milióna eur, financované budú z eurofondov. Stavebné povolenie bolo vydané už 31. júla 2012, odvtedy bolo opakovane predlžované.

Najčítanejšie na My Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 282
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 530
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 055
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 709
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 6 021
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 208
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 026

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 045
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 576
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 780
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 579
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 514
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 498
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

S nami tipuješ bez rizika, v hre sú ceny za tisícky eur.


20. mar
Kapela DIS IS MARKĒTA síce nezískala rádiohlavu, ale uspeli v špeciálnej kategórii Ocenenie Nadácie ADVANCE INVESTMENTS

Formácia DIS IS MARKĒTA mala dve nominácie.


20. mar
Nitriansky advokát Kamil Beresecký s klientom Zoltánom P. na súde.

Obvinených je päť osôb, sú medzi nimi aj funkcionári Slovenského pozemkového fondu.


20. mar
Ilustračné foto.

Riešenie je v dobudovaní trate Nitra – Trnovec nad Váhom.


20. mar

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 045
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 576
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 780
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 579
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 514
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 498
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu