NITRA. Developer sa dohodol s cyklistami na definitívnom riešení cyklocesty pred Tabáňom. Informovala o tom Renáta Domčeková zo skupiny Proxenta, ktorá stojí za projektom.
Na podnet občianskeho združenia Rozbicyklujem Nitru! upravia projektovú dokumentáciu. Priestor pred budúcim polyfunkčným komplexom na Štúrovej ulici bude oproti pôvodným plánom riešený inak.
Urobia aj priechody pre cyklistov
Podľa pôvodného projektu mala byť cyklotrasa súčasťou existujúcej vozovky. Odobril to aj útvar hlavného architekta na radnici.
Združenie Rozbicyklujme Nitru! žiadalo, aby bola do projektovej dokumentácie zapracovaná „obojsmerná cestička pre cyklistov v súbehu s cestičkou pre chodcov so zachovaním pásu zelene od miestnej komunikácie na Štúrovej ulici“.
„Na pracovnom rokovaní sa útvar hlavného architekta, občianske združenie Rozbicyklujme Nitru! a developer projektu - spoločnosť Proxenta dohodli na riešení, ktoré vyhovuje všetkým zúčastneným stranám,“ informovala Domčeková.
Obojsmerná cestička pre cyklistov podľa nej povedie v súbehu s cestičkou pre chodcov v úseku medzi Piaristickou a Palánkom. „Cez tieto miestne komunikácie budú viesť priechody pre cyklistov. Budúca cestička pre cyklistov začína a končí až za týmito priechodmi,“ informovala Renáta Domčeková.
Najneskôr do kolaudácie
„Návrh som vypracoval, lebo chceme, aby developeri mysleli aj na cyklistov,” povedal Ivan Janček, predseda občianskeho združenia Rozbicyklujme Nitru! Vzniklo v roku 2016 a venuje sa zlepšovaniu podmienok pre cyklistov v meste. Jeho cieľom je najmä rozvoj cyklotrás a ich príslušenstva.
„Na stretnutí sme sa zaviazali, že vybudovanie predmetnej obojsmernej cestičky pre cyklistov a priechodov pre cyklistov zabezpečíme na vlastné náklady najneskôr do termínu kolaudácie stavby,” vyjadril sa zástupca Proxenty Peter Žitný.
Parter stavby v šírke dva metre pozdĺž Štúrovej ulice developer „zasunie“. To umožní vytvoriť cestičku pre chodcov v šírke štyri metre, obojsmernú cestičku pre cyklistov v šírke 2,5 metra s priechodmi pre cyklistov a príslušnými ochrannými a deliacimi prúžkami a pás zelene v šírke najmenej jeden meter. Oddeľovať bude cestičku pre cyklistov od cesty.
„Celá plocha obojsmernej cestičky pre cyklistov aj priechodov bude plnofarebná a farebne odlíšená od priľahlej cestičky pre chodcov a vozovky,“ doplnila Domčeková.
Požiadali o územné rozhodnutie
Architektonická podoba projektu Tabáň je podľa developera definitívne uzatvorená, preto 1. februára podal žiadosť o vydanie územného rozhodnutia.
„Momentálne môžeme konečne pripraviť marketingové podklady a vizualizácie pre predstavenie projektu verejnosti,“ avizovala Renáta Domčeková.
Polyfunkčný komplex Tabáň postavia oproti súdu, na pozemku s rozlohou vyše 10-tisíc metrov štvorcových. V súčasnosti je tam kopec, investor však terén „zarovná na úroveň okolitých ciest a chodníkov“.
Súčasťou komplexu (objekty budú mať šesť a čiastočne sedem nadzemných podlaží plus dve podzemné) bude 258 bytov a apartámov, kancelárie, obchodné priestory a podzemná garáž pre 483 áut.
Okresný úrad rozhodol, že projekt Tabáň sa nebude posudzovať podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Zároveň určil podmienky pre investora. Ten musí napríklad preveriť reálne dopravné zaťaženie komunikácií po postavení komplexu. Ak sa ukáže, že zrealizované úpravy nepostačujú, bude zaviazaný urobiť ďalšie na vlastné náklady.