NITRA. Rovnaká trasa, rovnaký deň a rovnaké podmienky. A napriek tomu výrazne odlišná cena lístka.
Študent Michal Porubský tvrdí, že toto je jeho cesta RegioJetom z Nitry do Bratislavy. Kým on za jednosmerný lístok hneď po Veľkej noci zaplatil 3,30 €, jeho kamaráta vyšla cesta iba na 2,70 €.
AB testovanie?
"Všetky autobusy v ten deň mali rovnakú cenu. Bývalému spolužiakovi ale systém ponúkal lístky o šesťdesiat centov lacnejšie ako mne," hovorí študent.
Jediné vysvetlenie, ktoré Michalovi objasňovalo dvojaké ceny lístkov napriek tomu, že si ich s kamarátom kupovali za rovnakých podmienok, je to, že sa stal "obeťou" AB testovania.
Takéto testy robia predajcovia na skupine zákazníkov, overujú nimi ich reakcie. RegioJet by na istej vzorke cestujúcich mohol skúmať napríklad to, ako cestujúci zareagujú na zvýšené ceny lístkov.
"Ak by to uplatnili na všetkých cestujúcich, môžu prísť o veľké množstvo zákazníkov - lebo zdraželi svoje služby. Ak to otestujú napríklad na tridsaťpercentnej skupine ľudí, tak tiež môžu stratiť niektorých zákazníkov, ale určite ich bude menej a firma si tak overí reakcie ľudí, podľa ktorých následne prispôsobí ceny," povedal Michal Porubský.
Špička už nebude zohrávať rolu
Firme Michal napísal, že je "neskutočne drzé" takto testovať stálych zákazníkov. RegioJet však opakovane poprel, že by niekedy vykonával AB testy.
Michalovi RegioJet odpísal, že ceny autobusového lístka na trase Bratislava - Nitra - Banská Bystrica "boli optimalizované vzhľadom na prevádzkové náklady". Po novom sa nebudú rozlišovať spoje v špičke a mimo nej, ceny budú rovnaké.