Nitra je už od čias svojho vzniku významnou dopravnou tepnou. Doprava v meste, či už pre jej obyvateľov, alebo pre tých, ktorí Nitrou iba prechádzajú, musí byť ekologická, dostupná všetkým vrstvám, efektívna a komfortná. Riešiť dopravu v Nitre je nutné ako celok. Nemá zmysel zameriavať sa len na jednu jej súčasť – napríklad iba na automobilizmus alebo iba na cyklistiku –, pretože keď prší, tak aj cyklisti sadajú do áut. K doprave treba pristupovať realisticky, triezvo, bez ideologického zafarbenia. Prieťahy mestom nič neriešia, naopak, situáciu v meste ešte zhoršujú.
Prvým krokom musí byť príprava koncepcie udržateľnej mobility s dôrazom na ekologickú hromadnú dopravu, cyklodopravu a peší presun.
Okrem toho - kvalitu života v Nitre ovplyvňuje nielen jeho vlastná doprava, ale aj územný plán a koncepcia dopravy v jeho bezprostrednom okolí. Zástupcovia mesta musia spolu s predstaviteľmi Nitrianskeho samosprávneho kraja a okolitých obcí aktívne komunikovať tak, aby dopravná sieť v okolí Nitry mala svoju logiku a integritu vo vzťahu k mestu.
So štátom a s Nitrianskym samosprávnym krajom treba tiež aktívne spolupracovať pri príprave zjazdu z R1 za Agrokomplexom, pri preložke cesty I/64 Nitra – Komjatice, pri vybudovaní kruhového objazdu na Cabajskej, kde je napojená R1, a treba konečne doriešiť dopravnú situáciu na križovatke ulíc Trnavskej – Štúrovej a Hlohoveckej.
Chýba aj južný obchvat mesta s prepojením Novozámockej a Levickej ulice, ktorý už naša Nitra mala dávno mať. Treba vykonať aj rozbor trasovania a vyťaženosti liniek MHD. Tam, kde to bude potrebné, treba posilniť spoje. Považujeme za povinnosť podporiť vznik nových a údržbu jestvujúcich cyklotrás a zároveň vytvoriť na cyklotrasy zodpovedajúce informačné materiály a značenie, ktoré teraz chýbajú, pričom netreba zabúdať ani na absenciu funkcie cyklokoordinátora.
V našom programe ŽIŤ PRE NITRU pre tieto problémy ponúkame riešenia. Tiež sme sa v ňom zaviazali vytvoriť parkovacie zóny tak, aby za symbolický regulatívny poplatok mali prednosť a istotu parkovania miestni obyvatelia pred návštevníkmi a podporiť výstavbu parkovacích domov v zmysle novej koncepčnej parkovacej politiky mesta.
Na záver treba povedať, že len mesto bez bariér má zmysel. Chodníky majú byť pre každého – pre rodičov s kočíkmi, seniorov, ľudí s obmedzenou mobilitou, vozíčkarov či zdravotne postihnutých.