Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Vydarený debut Sládečka Motorsport tímu

Načasovanie štartu nového tímu na Veľkú cenu Slovenska sa ukázalo ako správne rozhodnutie. V silnej konkurencii na Slovakiaringu sa tím okamžite zaradil medzi špičku, keď piloti Filip a Samo Sládečkovci potvrdili svoj potenciál.

Bratia Filip a Samo Sládečkovci sa pri tohtoročnom debute tešili z víťazstva v triede GT3. Bratia Filip a Samo Sládečkovci sa pri tohtoročnom debute tešili z víťazstva v triede GT3. (Zdroj: Tibor Szabosi)

Od otvorenia slovenského okruhu neďaleko Orechovej Potône v roku 2010 sa Veľká cena Slovenska stala jedným z vrcholov motoristickej sezóny na Slovensku. Jej deviaty ročník znova pritiahol mimoriadne kvalitné štartové pole a vrcholom podujatia boli preteky v divízii D4 nad 3500 cm3, kde štartovalo aj novučičké Lamborghini Huracan tímu Sládečka Motorsport. Na programe divízie boli dva šprinty a jedny vytrvalostné preteky.

Štartom v úvodnom sobotňajšom šprinte otvoril novú kapitolu tímu Filip Sládečka, ktorý štartoval z ôsmej pozície. „Štart sa mi vydaril, keď som sa posunul na až druhé miesto a nechal som za sebou aj silnejšie getečkové autá,“ vracia sa k pretekom Filip Sládečka. „Celú prvú polovicu pretekov potom kontroloval pozíciu pred dorážajúcim Kristiánom Malchárkom. V polovici pretekov som však do ôsmej zákruty išiel neskoro na brzdy a Kristián to využil. Nemalo zmysel bojovať s jeho silnejšou GT3-kou. Pre mňa bolo dôležité, že náš priamy súper o prvé miesto v triede GTC bol stále za nami.“ Preteky sa teda vyvíjali nádejne, no potom prišiel defekt! „Nevieme, čo bolo príčinou,“ mračil sa nešťastný Filip, ktorý musel odstúpiť z výborne rozbehnutých pretekov. „Je to už tretíkrát po sebe. Dvakrát sa nám to stalo už v meranom tréningu! Musíme pochopiť, čo sa deje. Doteraz sme na rovnakom nastavení odjazdili mnoho testovacích kilometrov bez najmenších problémov.“

Skryť Vypnúť reklamu

Opakujúci sa problém s defektom ľavej prednej pneumatiky bol pred štartom sobotňajších vytrvalostných pretekov naozaj veľkým výkričníkom. Tím však ukázal svoju silu a zvládol aj túto výzvu. „Pred štartom sme urobili malé zmeny nastavenia,“ priznal Filip a ukázalo sa, že to bolo správne rozhodnutie. Do podvečerných vytrvalostných pretekov, ktoré sa jazdili na jednu hodinu s povinnou dvojminútovou zastávkou na striedanie posádky, potom štartoval ako prvý Samuel. Ten sa po vzore Filipa pokúsil o rovnaký štart, no tentoraz to tak dobre nevyšlo. „Samotný štart bol super, no potom som urobil malú chybičku. Prepol mi obmedzovač, stratil som trochu rýchlosť a vchádzal do prvej zákruty neskoro,“ vysvetľuje Samo Sládečka. „Všetci sa mi natlačili zvnútra, a tak som trochu ubral, aby ma niekto netrafil. Vedel som, že máme dobré závodné tempo a v pretekoch sme schopní sa posunúť.“

Skryť Vypnúť reklamu

Samo počas úvodnej polhodiny pretekov predbehol dve autá triedy GTC, čím sa dostal na čelo triedy a odovzdával bratovi auto na siedmej pozícii absolútneho poradia. „Samovi úpravy na aute zjavne sadli a vypracoval mi sľubnú pozíciu,“ vracia sa k pretekom Filip. „V tých vysokých teplotách, ktoré tu vládnu, sa auto už začínalo prehrievať a pomaly odchádzali aj brzdy. Pred sebou som mal Jarka Janiša na GT3-ke, čo nebola naša priama konkurencia, a tak sme po komunikácii s tímom rozhodli, že nebudeme na to tlačiť a dovezieme auto bezpečne do cieľa.“

Toto rozhodnutie vo výsledku znamenalo najprv šieste miesto v absolútnom poradí a víťazstvo v triede. Lenže následne niekoľko posádok dostalo penalizáciu za skrátenie si času v depe a posádka Sládečka Motorsport sa nakoniec radovala nielen z víťazstva v triede GTC, ale aj tretieho miesta v absolútnom poradí divízie D4 +3500! „Je to výborný výsledok!“ radoval sa Filip Sládečka, ktorý je zároveň aj šéfom tímu. „Odstránili sme problémy, ktoré nás trápili a vyhrali sme v triede. Je to len prvý závodný víkend a my sme ukázali, že vieme byť konkurencieschopní.“

Skryť Vypnúť reklamu

V nedeľu veľká cena pokračovala ešte druhým šprintom na desať kôl, v ktorom tím Sládečka Motorsport reprezentoval Samuel. Podobne, ako v predošlých pretekoch, tak aj teraz sa Sládečkovci postavili na ôsme miesto na štarte a história sa mohla opakovať. „Využil som malý chaos. Prví dvaja vchádzali do zákruty príliš rýchlo a museli dupnúť na brzdu. Poslal som to do zákruty po vonkajšej strane a tentoraz to vyšlo. Druhé miesto bol dobrý základ do pretekov,“ opisuje dôležitý moment Samo, keď sa mu podarilo presne to, čo Filipovi v prvom šprinte. „Potom som sa snažil držať tempo so Zarubom, no trochu mi utekal. Teploty boli pekelne vysoké a trochu sa nám všetkým šmýkalo. Vo ôsmej zákrute tretieho kola som však spravil malú chybičku, čo okamžite využili rýchlejšie autá GT3 a natlačili sa obe zvnútra. Vedel som, že tam pôjdu. Nemalo zmysel riskovať kolíziu, tak som to otvoril a pustil ich. Skúsil som sa za nimi vyviesť a dotiahnuť sa na Zárubu, no to sa mi nepodarilo.“ Krátko na to jedno z gétečiek (Jirko Malchárek) havarovalo a Samo sa posunul na tretie miesto. Silu GT3 nakoniec neustál ani Záruba, ktorý skončil druhý, no prvý v triede GTC. Pre Sama Sládečku to znamenalo výborné tretie miesto absolútne v divízii a druhé miesto v triede GTC. „Odkedy nám začali strieľať gumy, tak som začal auto viacej šetriť a menej som jazdil po obrubníkoch. Boli to prvé preteky a my sme chceli dojazdiť. Celkovo to bol super víkend! My sme boli spokojní, auto bolo super nastavené. Chlapci odviedli perfektnú prácu, za čo im veľmi ďakujem,“ radoval sa v cieli Samo Sládečka.

„Bol to pre nás veľmi dôležitý víkend,“ obzerá sa späť aj Filip z pozície šéfa tímu. „Keď si odmyslíme defekty a vypadnutie v prvých pretekoch, tak hodnotím víkend pozitívne. Dokázali sme držať krok s najlepšími, čo nás potešilo, lebo sme mysleli, že to bude väčší problém. Je to výsledok práce celého tímu, na ktorého prácu som veľmi hrdý a všetkým za ňu ďakujem. Teraz nás čaká analýza víkendu a príprava na ďalšie preteky.“

Tím Sládečka Motorsport bude najbližšie štartovať na Masarykovom okruhu v Brne, kde sa v dňoch 8.-9. septembra pôjde ďalší podnik ESET V4 Cupu.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Vážení poslanci, to naozaj?
  9. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. Koniec čakania na kuriéra
  4. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  5. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  8. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  9. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  10. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 11 438
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 642
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 898
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 866
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 5 082
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 668
  7. Crème de la crème po slovensky 3 197
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 966
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 879
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Peter Heinisch, správca bytov. Evakuáciu prečkal v autobuse.

Vyšetrovanie prípadu pokračuje. Obvinenie vraj zatiaľ nevzniesli.


9 h
Dr. Zetor

Počas jedného dňa odohrá koncerty na 15 rôznych miestach v Nitre.


17 h
Miki Škuta.

Považuje sa za jediného slovenského hudobníka, ktorý sa pohybuje na najvyššej úrovni v oblasti klasickej hudby, jazzu aj popu.


19 h
Aj takto sa parkovalo na Chrenovej počas výstavy Agrokomplex.

Dvaja muži sa pokúsili blokovacie zariadenie prepíliť. Žena ho poškodila nechtiac.


21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragická dopravná nehoda uzatvorila rýchlostnú cestu. Policajti pripomínajú, čo robiť, ak vás na diaľnici sklame auto.


a 1 ďalší 22. jún

Situácia v obci je napätá. Vzťahy sa vyhrotili, niektorí ľudia sa búria.


12 h

Zástupcovia ministerstva aj poľovníkov tvrdia, že pomôcť môže radikálne zníženie stavov diviačej zveri.


10 h

Američania skupujú drevo v celej Európe, výsledkom je cena, ktorá likviduje slovenský drevospracujúci priemysel.


21. jún

Už ste čítali?