Výstavba cyklotrás meškala, v Šali už začali

Galantu zdržalo verejné obstarávanie.

Výstavba cyklotrasy v Šali začala. Výstavba cyklotrasy v Šali začala. (Zdroj: Mesto Šaľa)

ŠAĽA, GALANTA. Obe mestá budú mať nové cyklotrasy. V Šali bude viesť z mestskej časti Veča do priemyselného areálu spoločnosti Duslo.

V Galante pôjde od obytnej mestskej časti Kolónia po kórejskú elektrotechnickú firmu Samsung. Obe tieto cyklotrasy budú oproti pôvodným plánom meškať.

Niekoľkoročná príprava

Viac ako 3,5-kilometrový úsek cyklotrasy v Šali bude začínať v blízkosti večianskeho kostola. Súčasťou bude parkovisko pre bicykle pred Duslom Šaľa, ktoré je jedným z najväčších zamestnávateľov v regióne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Radnica získala na výstavbu cyklotrasy nenávratný finančný príspevok v maximálnej možnej výške. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka podporilo tento zámer sumou 1 127 866 eur. Mestský úrad má prísľub od spoločnosti Duslo Šaľa, že zaplatí spoluúčasť vo výške 5%, čo je približne 60-tisíc eur.

Výstavba cyklotrasy niekoľko mesiacov meškala. Pôvodne radnica avizovala začiatok prác ešte na jar. Napokon sa výkopové práce začali v druhej polovici septembra.

„Po veľmi dlhej a náročnej príprave, ktorá trvala niekoľko rokov – od myšlienky postaviť cyklotrasu, cez projekty, výkup pozemkov, získanie finančných prostriedkov a absolvovanie všetkých kontrol – sme sa konečne prepracovali k realizácii,“ hovorí primátor Jozef Belický.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počítajú s napojením na obchvat

Práce by mali trvať približne tri mesiace. Šaľa dlhodobo trpí následkami vysokej intenzity automobilovej, prevažne nákladnej dopravy – pomôže, ak budú najmä ľudia, ktorí dochádzajú za prácou do Dusla, využívať alternatívnu formu prepravy.
Šírka cyklotrasy bude 2,5 metra, v miestach spoločnej trasy existujúceho chodníka s cyklotrasou to bude tri metre. Súčasťou riešenia bude vodorovné i zvislé dopravné značenie, mobiliár aj dva prechody cez kanál. Zaujímavosťou je, že trasa bude ako jedna z mála na Slovensku osvetlená.

SkryťVypnúť reklamu

„V projekte je aj jeden náročnejší úsek – križovatka s budúcim obchvatom. Napájame cyklotrasu v mieste, kde bude kruhová križovatka medzi Šaľou a Duslom. Najskôr to bude pôsobiť trochu zvláštne, ale keď sa k tomu dobuduje obchvat, bude vidno, prečo to tak bolo spravené, “ dodal Belický.

Z Kolónie do Samsungu

Cyklotrasa v Galante pôjde od obytnej mestskej časti Kolónia po kórejskú elektrotechnickú firmu Samsung. „Celková dĺžka cyklotrasy bude približne 3,20 kilometra,“ hovorí Zuzana Krišková z mestského úradu.

Súčasťou budú aj premostenia ponad tokom Derňa a Sudcovským kanálom. Novovytvorená cyklotrasa nadviaže na trasy na Bratislavskej a Hlavnej ulici. Prepojenie Kolónie s mestom je druhou etapou vo výstavbe cyklotrás v Galante. V prvej etape vybudovalo mesto trasy na dvoch uliciach v dĺžke 1700 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Radnica mala naplánovaný začiatok stavebných prác na začiatok tohto roka. Výstavba napokon mešká, primátor to však vidí optimisticky.

„Predpokladám, že hotoví budeme ešte tento kalendárny rok, veľa záleží od počasia, zdržala nás klasika – verejné obstarávanie,“ hovorí Peter Paška.

Projektant urobil chybu

Verejné obstarávanie prebehlo ešte vo februári, prvýkrát však bolo zmarené a museli ho opakovať. K začatiu výstavby by malo dôjsť na prelome mesiacov október – november.

„Zmluvný termín a harmonogram prác výstavby je naplánovaný na 120 dní, čiže približne štyri mesiace pri ideálnych podmienkach. Dôležitým aspektom je príchod obdobia zimy, kde nevieme predpokladať ani ideálne klimatické podmienky na realizáciu stavby,“ dopĺňa Zuzana Krišková.

Na výstavbu novej cyklistickej komunikácie získala Galanta nenávratný finančný príspevok vo výške takmer 550--tisíc eur. Mesto malo výstavbu cyklotrasy financovať čiastkou necelých 29-tisíc eur zo svojho rozpočtu. Napokon to však bude o niečo viac.

Spolufinancovanie mesta sa vyšplhalo na viac ako 128-tisíc eur.
Chybu spravil projektant, ktorý do výmeru nezahrnul mostné telesá, ktoré tak nemôžu byť súčasťou oprávnených nákladov žiadaných od ministerstva pôdohospodárstva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  2. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  3. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  4. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 418
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 295
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 261
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 670
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 434
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 516
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 757
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 1 957
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  3. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  4. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  5. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Štefan Šturdzík: Róbert , novinári sú strážny pes demokracie.
  8. Imunoblog: Suchý vzduch: Ako vplýva vykurovacia sezóna na naše sliznice?
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 14 388
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 705
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 154
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 824
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 4 918
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 4 856
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 820
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 322
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  4. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  5. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  8. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu