Výstavba cyklotrás meškala, v Šali už začali

Galantu zdržalo verejné obstarávanie.

Výstavba cyklotrasy v Šali začala. Výstavba cyklotrasy v Šali začala. (Zdroj: Mesto Šaľa)

ŠAĽA, GALANTA. Obe mestá budú mať nové cyklotrasy. V Šali bude viesť z mestskej časti Veča do priemyselného areálu spoločnosti Duslo.

V Galante pôjde od obytnej mestskej časti Kolónia po kórejskú elektrotechnickú firmu Samsung. Obe tieto cyklotrasy budú oproti pôvodným plánom meškať.

Niekoľkoročná príprava

Viac ako 3,5-kilometrový úsek cyklotrasy v Šali bude začínať v blízkosti večianskeho kostola. Súčasťou bude parkovisko pre bicykle pred Duslom Šaľa, ktoré je jedným z najväčších zamestnávateľov v regióne.

SkryťVypnúť reklamu

Radnica získala na výstavbu cyklotrasy nenávratný finančný príspevok v maximálnej možnej výške. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka podporilo tento zámer sumou 1 127 866 eur. Mestský úrad má prísľub od spoločnosti Duslo Šaľa, že zaplatí spoluúčasť vo výške 5%, čo je približne 60-tisíc eur.

Výstavba cyklotrasy niekoľko mesiacov meškala. Pôvodne radnica avizovala začiatok prác ešte na jar. Napokon sa výkopové práce začali v druhej polovici septembra.

„Po veľmi dlhej a náročnej príprave, ktorá trvala niekoľko rokov – od myšlienky postaviť cyklotrasu, cez projekty, výkup pozemkov, získanie finančných prostriedkov a absolvovanie všetkých kontrol – sme sa konečne prepracovali k realizácii,“ hovorí primátor Jozef Belický.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počítajú s napojením na obchvat

Práce by mali trvať približne tri mesiace. Šaľa dlhodobo trpí následkami vysokej intenzity automobilovej, prevažne nákladnej dopravy – pomôže, ak budú najmä ľudia, ktorí dochádzajú za prácou do Dusla, využívať alternatívnu formu prepravy.
Šírka cyklotrasy bude 2,5 metra, v miestach spoločnej trasy existujúceho chodníka s cyklotrasou to bude tri metre. Súčasťou riešenia bude vodorovné i zvislé dopravné značenie, mobiliár aj dva prechody cez kanál. Zaujímavosťou je, že trasa bude ako jedna z mála na Slovensku osvetlená.

SkryťVypnúť reklamu

„V projekte je aj jeden náročnejší úsek – križovatka s budúcim obchvatom. Napájame cyklotrasu v mieste, kde bude kruhová križovatka medzi Šaľou a Duslom. Najskôr to bude pôsobiť trochu zvláštne, ale keď sa k tomu dobuduje obchvat, bude vidno, prečo to tak bolo spravené, “ dodal Belický.

Z Kolónie do Samsungu

Cyklotrasa v Galante pôjde od obytnej mestskej časti Kolónia po kórejskú elektrotechnickú firmu Samsung. „Celková dĺžka cyklotrasy bude približne 3,20 kilometra,“ hovorí Zuzana Krišková z mestského úradu.

Súčasťou budú aj premostenia ponad tokom Derňa a Sudcovským kanálom. Novovytvorená cyklotrasa nadviaže na trasy na Bratislavskej a Hlavnej ulici. Prepojenie Kolónie s mestom je druhou etapou vo výstavbe cyklotrás v Galante. V prvej etape vybudovalo mesto trasy na dvoch uliciach v dĺžke 1700 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Radnica mala naplánovaný začiatok stavebných prác na začiatok tohto roka. Výstavba napokon mešká, primátor to však vidí optimisticky.

„Predpokladám, že hotoví budeme ešte tento kalendárny rok, veľa záleží od počasia, zdržala nás klasika – verejné obstarávanie,“ hovorí Peter Paška.

Projektant urobil chybu

Verejné obstarávanie prebehlo ešte vo februári, prvýkrát však bolo zmarené a museli ho opakovať. K začatiu výstavby by malo dôjsť na prelome mesiacov október – november.

„Zmluvný termín a harmonogram prác výstavby je naplánovaný na 120 dní, čiže približne štyri mesiace pri ideálnych podmienkach. Dôležitým aspektom je príchod obdobia zimy, kde nevieme predpokladať ani ideálne klimatické podmienky na realizáciu stavby,“ dopĺňa Zuzana Krišková.

Na výstavbu novej cyklistickej komunikácie získala Galanta nenávratný finančný príspevok vo výške takmer 550--tisíc eur. Mesto malo výstavbu cyklotrasy financovať čiastkou necelých 29-tisíc eur zo svojho rozpočtu. Napokon to však bude o niečo viac.

Spolufinancovanie mesta sa vyšplhalo na viac ako 128-tisíc eur.
Chybu spravil projektant, ktorý do výmeru nezahrnul mostné telesá, ktoré tak nemôžu byť súčasťou oprávnených nákladov žiadaných od ministerstva pôdohospodárstva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 861
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 023
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 230
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 269
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 126
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 103
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 275
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 771
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 864
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 826
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 776
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 422
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 321
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 275
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 771
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 864
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 826
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 776
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 422
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 321
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu