Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Vyrobia 150-tisíc áut ročne, Jaguar otvoril závod v Nitre

Do výstavby fabriky investovali 1,4 miliardy eur.

NITRA. Spoločnosť Jaguar Land Rover vo štvrtok oficiálne otvorila svoj nový výrobný závod v Strategickom parku Nitra.

Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva 1500 ľudí, do konca budúceho roka by mala mať 2800 zamestnancov, informoval prevádzkový riaditeľ spoločnosti Alexander Wortberg.

Prvým modelom je Land Rover Discovery

Celková výrobná kapacita predstavuje 150-tisíc automobilov ročne.

Do výstavby automobilky britská spoločnosť investovala 1,4 miliardy eur, ďalších 129 miliónov eur poskytlo pre výstavbu závodu Slovensko ako štátnu pomoc.

SkryťVypnúť reklamu

"Slovensko má zdravé podnikateľské prostredie atraktívne pre významných svetových investorov. Vláda podporila investičnou pomocou tento projekt a som rád, že podporu odobrila pred pár dňami aj Európska komisia," povedal predseda vlády Peter Pellegrini (Smer).

Výstavbu závodu v Nitre pripravovala spoločnosť Jaguar Land Rover štyri roky, samotná výstavba sa začala v septembri 2016.

Nová prevádzka sa rozkladá na ploche 300.000 metrov štvorcových.

Prvým vyrábaným modelom je Land Rover Discovery, ktorý bude automobilka vyrábať výlučne v Nitre.

"Ďalší model plánuje v horizonte nasledujúcich dvoch rokov, zatiaľ ho nebudeme špecifikovať," povedal Wortberg.

Export do viac ako 170 krajín

Vozidlá vyrábané v Nitre budú smerovať do viac ako 170 krajín. Spoločnosť plánuje tri štvrtiny produkcie exportovať železničnou dopravou, zvyšok nákladnou cestnou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť je pripravená aj na ďalšie rozširovanie svojej prevádzky v Nitre.

"Našu kapacitu vieme zdvojnásobiť na 300.000 automobilov ročne, ak to situácia na trhu umožní. Začali sme už so žiadosťami o povolenie na rozšírenie fabriky, aby sme vedeli rýchlo reagovať v prípade potreby. Rozhodnutie o rozšírení kapacít sme však zatiaľ neprijali," zdôraznil Wortberg.

Rozhodnutie investovať na Slovensku je podľa neho súčasťou širšej stratégie, ktorá bola prijatá pred referendom o brexite a súčasná situácia neovplyvňuje plány automobilky na Slovensku.

"Je dôležité, aby zostal otvorený trh, ktorý je nastavený dobre, aby zostali podmienky nezmenené. Tvrdý brexit nám môže spôsobiť veľké problémy. Máme komponenty, ktoré dovážame z Veľkej Británie. Pripravujeme sa na rôzne scenáre, aby bola ich dodávka plynule zabezpečená."

SkryťVypnúť reklamu

Prevádzkový riaditeľ vyzdvihol kvalitu slovenských subdodávateľov komponentov.

"V súčasnosti máme zhruba 22.000 komponentov od slovenských dodávateľov a tento podiel chceme zvyšovať. Na Slovensku je dobre vyvinuté zázemie pre automobilový priemysel, je tu vysoká kvalita dodávateľov, ktorí majú v tomto sektore vytvorené veľmi dobré podmienky," povedal Wortberg.

Ďalšie pracovné miesta

V automobilke v súčasnosti pracuje 1500 zamestnancov, z ktorých 98 percent pochádza zo Slovenska.

V novembri sa začne druhá náborová vlna, v rámci ktorej spoločnosť plánuje vytvoriť 850 pracovných miest.

Výrobní pracovníci absolvujú dvanásťtýždňový školiaci program v Tréningovej akadémii, do výstavby ktorej spoločnosť investovala 7,5 milióna eur.

Podľa odhadov vznikne na Slovensku aj ďalších 22.000 nepriamych pracovných miest v subdodávateľských firmách a obslužných činnostiach.

Najčítanejšie na My Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  2. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  5. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  2. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  3. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  4. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  6. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 550
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 280
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 381
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 5 318
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 5 282
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 786
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 2 722

Blogy SME

  1. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  2. Rastislav Puchala: Marx v nás
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  4. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  5. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  6. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  7. Martin Turčan: Padni komu padni
  8. Jozef Drahovský: Keď pridanie dopravnej značky Parkovisko zakáže parkovať
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 330
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 148
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 6 680
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 122
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 739
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 244
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 120
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 089
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Sídlisko Klokočina.

Miroslav Gut si nemyslí, že pri určovaní počtu poslancov má byť jediným kritériom počet obyvateľov.


4 h
Čeľadice boli po treťom kole jedenáste a po dvanástom šieste, napokon jarou bez prehry vyhrali 5. ligu Stred.

Prečo odmietli postup?


29. jún
Futbalisti Gabčíkova (v bielom v zápase v Nedede) prešli celou súťažou bez jedinej prehry. A to prišli do súťaže ako víťaz 5. ligy Juh!

Ponúkame aj ďalšie štatistiky a vyjadrenia trénerov.


21 h
Ghymes House charakterizujú chutné pizze a burgre.

Jedenásť rokov na trhu a stále lepší.


(PR) 29. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


29. jún

V regióne platí výstraha tretieho stupňa.


TASR 23 h

Chovná stanica V znamení Slnka je známa aj vo svete.


Lucia Debnárová 23 h

Cestári prehĺbili priekopu. Upozorňujú však, že v prípade prívalového dažďa nedokáže zabrániť škodám.


29. jún

Blogy SME

  1. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  2. Rastislav Puchala: Marx v nás
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  4. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  5. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  6. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  7. Martin Turčan: Padni komu padni
  8. Jozef Drahovský: Keď pridanie dopravnej značky Parkovisko zakáže parkovať
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 330
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 148
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 6 680
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 122
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 739
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 244
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 120
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 089
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu