Značka problém nerieši, vodiči si cestu skracujú

Nerešpektovanie zákazu odbočenia trvá už niekoľko rokov. Obyvatelia žiadajú viac policajných hliadok.

Vstup do mesta Šaľa od Trnovca nad Váhom.Vstup do mesta Šaľa od Trnovca nad Váhom. (Zdroj: Denisa Miklášová)

ŠAĽA. Vodiči vchádzajúci do mesta v smere od Trnovca nad Váhom dobre poznajú dopravnú situáciu v tomto úseku. V čase špičky sa v kolónach zdržia niekedy aj desiatky minút. Zvýšenú intenzitu dopravy zhoršuje podľa kompetentných najmä kruhový objazd pri hypermarkete vo Veči, ktorý má príliš malý polomer.

Zápchy sa tvoria práve pre jeho nízku priepustnosť. Kruhový objazd navrhla ešte v roku 2002 developerská spoločnosť a budovalo ho Tesco o rok neskôr. Kolóny na Nitrianskej ulici sa tvoria hlavne ráno a popoludní, autá stoja v zápche až po začiatok mestskej časti Veča.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zákaz vodiči porušujú

Mnohí vodiči si cestu skracujú odbočením na miestnu komunikáciu Trnovecká hneď pri tabuli označujúcej vstup do mesta. Platí zákaz odbočenia, napriek tomu značku rešpektuje len málokto. Zákaz neplatí pre občanov, ktorí v dotknutej lokalite bývajú. Radnica im vydala rezidenčné kartičky jednotlivo pre každý automobil.

Dopravnú značku nechalo osadiť mesto pred pár rokmi na podnet obyvateľov tejto lokality, ktorí sa dlhodobo sťažovali na zvýšenú frekvenciu prejazdu áut. Miestni obyvatelia tvrdia, že značka tam síce je, ale situácia sa ani za takmer štyri roky nezlepšila.

Dochádza k nadmernému zaťažovaniu miestnych komunikácií Trnovecká, Dóžova, Hliník, Gorkého, Komenského a Hollého, ktoré neboli dimenzované na takéto množstvo prechádzajúcich vozidiel. „Spôsobuje to poškodzovanie ciest. Ide o komunikácie v správe mesta Šaľa a ich budúce opravy zaťažia mestský rozpočet,“ hovorí Vladimír Vicena, predseda Komisie územného plánovania, výstavby a dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Tolerovanie tohto stavu podľa neho zároveň znižuje rešpekt ľudí k pravidlám. „Ak ľudia vidia, že je možné beztrestne porušovať zákazové dopravné značenie, bude ich to povzbudzovať k ďalšiemu porušovaniu dopravných predpisov a nerešpektovaniu zákonov vo všeobecnosti,“ myslí si Vicena.

Ohrozujú aj chodcov a cyklistov

Negatívne dôsledky nadmerného využívania týchto komunikácií sa postupne dotknú aj obyvateľov lokality. Dochádza k poškodzovaniu ich domov, ktoré boli z historického hľadiska stavané v bezprostrednej blízkosti ciest.

Mnohé z týchto nehnuteľností nemajú dostatočne pevné základy ani múry a pri vibráciách spôsobených dopravou sadajú. „Navyše je podložie ciest premáčané kvôli poruchám na vodovodnom potrubí, čo pohyby podložia ešte viac zhoršuje,“ dopĺňa Vladimír Vicena.

SkryťVypnúť reklamu

Veľké množstvo vozidiel, ktoré týmito ulicami prechádza, nie je ideálne ani z bezpečnostného hľadiska. Ohrozuje to chodcov i cyklistov. „Na viacerých z týchto ciest nie sú vybudované chodníky, prípadne sú len z jednej strany. Tranzitní cestujúci, ktorí využívajú túto skratku, sa väčšinou ponáhľajú a na miestnych komunikáciách jazdia nebezpečne rýchlo,“ dodáva Vicena.

Značka je vysoko

Vodiči používajú pri porušovaní zákazu odbočenia argument, že dopravná značka je umiestnená príliš vysoko, nie je v zornom poli a preto ju nie je potrebné rešpektovať. „Prvým krokom by malo byť umiestnenie značky do štandardnej výšky, aby sa vodiči nemohli vyhovárať na to, že ju nevideli,“ uvažuje o možných riešeniam Vladimír Vicena. „Daná značka je naozaj vyššie, ako sú značky umiestňované bežne, ale je viditeľná a platná aj pri jej súčasnom osadení,“ upozorňuje Miroslav Políček z referátu dopravy.

Dôvodom jej súčasného umiestnenia bol vandalizmus. Kým bola na klasickom oceľovom stĺpe, dochádzalo k jej sústavnému poškodzovaniu občanom, ktorý s jej umiestnením nesúhlasil. Viackrát ju prešiel traktorom. Po jej osadení vydržala na svojom mieste vždy iba niekoľko dní.

V minulosti prichádzali do úvahy viaceré alternatívy riešenia situácie. Uvažovalo sa aj o zjednosmernení Trnoveckej ulice, ktorá svojimi šírkovými rozmermi nevyhovuje na obojsmerný prechod vozidiel. Podľa Miroslava Políčeka sa však už o tejto možnosti neuvažuje.

Žiadajú častejšie hliadkovanie

Jediným riešením v súčasnosti je vynucovanie zákonnosti formou udeľovania pokút vodičom, ktorí dopravnú značku nerešpektujú. Previnilcom hrozí pokuta až do výšky 50 eur. Hliadok mestských policajtov je však málo a v kritických časoch sú potrební na inom mieste.

„Počas rannej špičky máme hliadky pri priechodoch pre chodcov, kde pomáhajú žiakom bezpečne sa dostať na druhú stranu,“ vysvetľuje Peter Krokavec, náčelník šalianskej mestskej polície. Príslušníci polície dohliadajú na bezpečnosť na priechodoch každý školský deň práve v časoch, kedy dochádza k porušovaniu zákazu odbočenia najčastejšie. O súčinnosť požiadali aj svojich kolegov z dopravného inšpektorátu. "Okresný dopravný inšpektorát hliadkuje na uvedenom mieste nepravidelne, tak ako na ostatných miestnych komunikáciách v meste. Na mieste hliadkujú aj príslušníci poriadkovej polície - Obvodné oddelenie Šaľa," hovorí Miroslav Muzika zo štátnej polície.

„Len veľmi zriedkakedy sa tu objaví hliadka, ktorá by vodičov pokutovala,“ upozorňuje Vicena. „Chápeme, že nie je možné, aby tu boli stále, ale dnes existujú technické prostriedky, pomocou ktorých by mohla polícia riešiť vodičov aj bez ich prítomnosti,“ dopĺňa.

Obyvatelia dotknutých ulíc plánujú na problém poukazovať dovtedy, kým sa situácia nezlepší.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  8. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 14 984
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 278
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 915
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 190
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 035
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 786
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 276
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 168
  1. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  2. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  3. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  4. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  5. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 105. /
  7. Martin Turčan: Manifest občianskej bezmocnosti
  8. Tomáš Karľa: Mikael Stanne: Príbeh hlasu Dark Tranquillity
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 597
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 37 031
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 326
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 709
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 460
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 207
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 910
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 483
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Tréner Nitry Andrej Kmeč (vpredu) po postupe do finále netajil nespokojnosť s Milošom Bubelom (vľavo), ktorý oslabil tím trestom do konca zápasu a Žiline vnukol päťminútovú presilovku.

Tréner Nitry odpovedal na sedemnásť otázok.


Samuel Buček si najlepší výkon v sezóne nechal na siedmy zápas semifinále. Dal gól, na dva nahral, skvele bránil, tučne sa podpísal pod víťazstvo 7:4.

Medzinárodný výkon Bučeka prihral Nitre finále.


Svah sa zosunul v apríli 2024.

Práce sa začnú o niekoľko dní.


Profesor Alexander Ruttkay.

Jeho život bol spojený s Nitrou.


Matej Ruttkay a 1 ďalší 1
  1. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  2. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  3. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  4. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  5. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 105. /
  7. Martin Turčan: Manifest občianskej bezmocnosti
  8. Tomáš Karľa: Mikael Stanne: Príbeh hlasu Dark Tranquillity
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 597
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 37 031
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 326
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 709
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 460
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 207
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 910
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 483
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu