NITRA. Mestská cesta zo Zobora je opäť otvorená. Stretávajú sa na nej stavebné mechanizmy a bežná doprava. S návrhom riešenia, ktorý predložil investor, dopravný inšpektorát zásadne nesúhlasí. Odporučil niekoľko alternatívnych riešení situácie.
„Preverujeme a posudzujeme možnosti. Naši pracovníci si boli situáciu pozrieť v teréne,“ povedal prednosta radnice Igor Kršiak.
Zásadne sú proti
Opakované doterajšie uzávierky cesty, ktoré podľa mesta neboli povolené, súvisia s výstavbou Promenády Living park na brehu rieky. Minulý týždeň sa situáciou zaoberal krajský dopravný inšpektorát, prítomní boli zástupcovia radnice, investora a mestskej časti Zobor.
Komunikácia, o ktorej rokovali, spája Dražovskú s Napervillskou. Mesto ju vybudovalo pred rokmi, aby odľahčilo kruhový objazd pod Zoborom. Pre investora teraz slúži ako prístup na stavbu.
„Krajský dopravný inšpektorát obdržal od mesta Nitra, ako príslušného cestného správneho orgánu, žiadosť o stanovisko k uzávierke prepojovacej komunikácie, ktorá v súčasnej dobe slúži pre odľahčenie MK Dobšinská hlavne v smere zo Zobora,“ informovala policajná hovorkyňa Renáta Čuháková.
Žiadosť zároveň obsahuje návrh prenosného dopravného značenia, ktorý predpokladá v termíne do 20. decembra umožniť jednosmernú prejazdnosť cesty v smere zo Zobora cez stavenisko (od 6.30 do 8.30 hodiny). „Po tomto termíne do ukončenia stavby by bola predmetná komunikácia úplne uzatvorená,“ dodala Čuháková.
S takýmto návrhom investora však krajský dopravný inšpektorát zásadne nesúhlasí. Dôvodom je ohrozenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
Žiadajú iné riešenie
„Návrh predpokladá prejazdnosť predmetnej komunikácie len v krátkom období (do 20. decembra) a uzatvorenie na podstatne dlhšiu, avšak neurčitú dobu (do kolaudácie stavby). Zároveň v čase prejazdnosti komunikácie v obmedzenom čase jedným smerom dochádza k jazde verejnej premávky cez stavenisko. Takéto podmienky sú pre KDI neprijateľné,“ vysvetlila Čuháková.
Podľa polície nemôžu autá jazdiť cez stavenisko a uzávierka musí byť povolená len na nevyhnutne potrebnú dobu počas úpravy miestnej komunikácie, nie počas celej stavby.
Dopravný inšpektorát preto požaduje nájsť riešenie, ktoré zabezpečí, aby počas realizácie výstavby bola zachovaná možnosť odľahčenia komunikácie Dobšinská ešte inou alternatívou, minimálne v smere zo Zobora. „Zároveň požiadavkou KDI bolo riešiť oddelenie staveništnej a ostatnej dopravy v riešenom priestore, bez možnosti ich kolízií.“
Tri možnosti
Navrhnuté sú tri možné alternatívy riešenia. Prvou je napojiť stavenisko na verejnú komunikačnú sieť od MK Nábrežie za hydrocentrálou. Toto napojenie by mohlo byť využité aj po ukončení výstavby.
Druhou možnosťou je vybudovať dočasnú, náhradnú komunikáciu pre jazdu zo Zobora, ktorá bude oddelená od staveniska a bude napojená na Napervillskú (približne v priestoroch napojenia autoumyvárky).
Treťou alternatívou je vybudovať dočasnú – náhradnú komunikáciu, ktorá bude viesť z Jeleneckej cez areál bývalých kasární na Chrenovskú ulicu.
Mesto a investor teraz majú posúdiť, ktoré riešenie bude najvhodnejšie.