Štvrtok, 9. júl, 2020 | Meniny má LujzaKrížovkyKrížovky

Nitriansky Jaguar odmieta, že jeho zamestnancov demotivujú nízke platy

Automobilka pravidelne prehodnocuje tarifné mzdy podľa vývoja na pracovnom trhu.

Práca v nitrianskej automobilke Jaguar Land Rover.Práca v nitrianskej automobilke Jaguar Land Rover. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

NITRA. Spoločnosť Jaguar Land Rover Slovakia (JLR) pravidelne prehodnocuje tarifné mzdy ako pre výrobné, tak aj pre podporné pozície. Sleduje vývoj na pracovnom trhu, aby mohla zamestnancom poskytovať zaujímavé pracovné podmienky.

Celkový priemerný odmeňovací balíček pozícií vo výrobných prevádzkach je v JLR na úrovni 997 až 1 885 eur brutto. Nitrianska automobilka tak reagovala pre agentúru SITA na článok týždenníka Plus 7 dní, podľa ktorého zamestnancov fabriky v Nitre demotivujú nízke platy a amaterizmus vrcholového manažmentu.

Výrobný operátor si na vstupnej úrovni podľa spoločnosti JLR príde na základe základnej tarifnej mzdy, kompetenčného príplatku, výrobného bonusu, trinásteho platu a príspevku na dopravu mesačne na 997 až 1 077 eur brutto. Kvalifikovaný výrobný operátor na 1 201 až 1 432 eur a kvalifikovaný výrobný pracovník - špecialista na 1 575 až 1 885 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Zároveň Jaguar Land Rover vo svojom nitrianskom závode vytvoril už viac ako 2 200 pracovných miest. "V období začiatku výstavby našej automobilky v Nitre dosahovala nezamestnanosť podľa úradov práce úroveň 6,07 % (september 2016), aktuálna nezamestnanosť je 2,07 % (máj 2019),“ ozrejmila manažérka pre firemné vzťahy JLR Slovakia Miroslava Remenárová.

Zamestnancom ponúka JLR možnosť rozvíjať ich zručnosti vo vlastnej Tréningovej akadémii, kde má v ponuke 500 rôznych druhov školení. „Záleží nám na tom, aby naši zamestnanci vedeli, aké zručnosti majú mať, aby dosiahli vyšší kompetenčný príplatok, a taktiež aby vedeli, aká je postupnosť pri ich kariérnom raste," dodala Remenárová. Na kritiku v článku, že zamestnanci sú demotivovaní aj pre pomalý kariérny rast uviedla, že JLR podporuje kariérny rast svojich ľudí. „Len od začiatku tohto roku sme povýšili už 182 zamestnancov, čo je viac ako 8 % z celkového počtu k 30. júnu 2019, t.j. každý dvanásty zamestnanec firmy,“ doplnila.

K poskytnutej štátnej dotácii automobilka uviedla, že bola plne v súlade s pravidlami EÚ. “Výrobný závod Jaguar Land Rover predstavuje významný strategický krok našej spoločnosti a celková investícia dosahuje výšku až 1,4 miliardy eur. Slovenská vláda podporila projekt vybudovania závodu štátnou pomocou vo výške 129 miliónov eur. Štátna pomoc smerovala do kapitálovej investície. Jej poskytnutie je v súlade s pravidlami Európskej komisie upravujúcimi túto oblasť,“ uzavrela Remenárová.

Strana Smer-SD, za ktorej vlády sa štátna pomoc pre JLR schvaľovala, k článku Plus 7 Dní a údajne nízkym platom a nenaplneným sľubom automobilky uviedla, že nebude robiť závery na základe anonymných vyjadrení v médiách. "Čo sa týka pracovných podmienok v závode, tak sme za to, že vždy treba objektívne zhodnotiť situáciu a nerobiť závery na základe anonymných tvrdení,” povedal vedúci tlačového oddelenia Smeru Ján Mažgút.

Smer-SD sa zároveň dôrazne ohradil voči niektorým tvrdeniam, ktoré sa v súvislosti s dotáciou štátu pre JLR objavujú v médiách. „Celú investíciu veľmi pozorne preskúmavala Európska komisia z pozície nedovolenej štátnej pomoci a tá úplne jednoznačne rozhodla, že vyvolané investície, ktoré neseriózne média pripisujú k JLR, nie je možné počítať ako štátnu pomoc pre automobilku. Navyše analytici na ministerstve financií vypočítali, že prínosy tejto automobilky sa Slovensku veľmi rýchlo vrátia prostredníctvom daňových aj nedaňových príjmov,“ uzavrel Mažgút.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  3. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  4. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  5. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  8. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  9. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  10. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  3. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  4. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  5. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  6. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  9. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  10. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 40 136
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 976
  3. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 15 179
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 15 013
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 14 142
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 13 089
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 756
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 717
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 170
  10. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 8 046
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Časť námestia pod Nitrianskym hradom sa zmenila na parkovisko

Takto námestie určite nemá vyzerať, povedal hlavný architekt Viktor Šabík.

Pohľad na vynovenú časť námestia pred župným domom. V zadnej časti nie je žiadny chodník, parkujú tam len autá.

Rozhodlo aj to, že do Nitry má prísť kanadský brankár

Po dvoch sezónach pod Zoborom hokejista Juraj Šimboch mení dres. Dohodol sa s poľským klubom GKS Katovice.

Aj Juraj Šimboch mal osobne lepšiu sezónu 2018/19 než 2019/20. Pod Zoborom rokoval o zotrvaní, ale napokon prikývol ponuke z poľských Katovíc.

Risk s najmladším v histórii. Benkovský videl všetky zápasy a navrhol päť posíl

Všetkých hráčov poznám do každého jedného detailu, tvrdí.

Ľuboš Benkovský je 17. trénerom v histórii FC ViOn.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?