SPU predstavila praktické využitie výsledkov skúmania laboratória

Workshop pripravila Fakulta ekonomiky a manažmentu (FEM) SPU v spolupráci s ďalšími inštitúciami.

Snímka zo štvrtkového workshopu. Snímka zo štvrtkového workshopu. (Zdroj: spu)

Praktické ukážky využitia laboratórnych a terénnych možností pre domáci biznis a podnikateľské stratégie predstavil Laboratory workshop day v priestoroch Laboratória spotrebiteľských štúdií na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite (SPU) v Nitre. Pripravila ho Fakulta ekonomiky a manažmentu (FEM) SPU v spolupráci s Regionálnou poľnohospodárskou a potravinárskou komorou Trnava, Zväzom zeleninárov a zemiakárov Slovenska a Ovocinárskou úniou SR.

Laboratórium spotrebiteľských štúdií (LSŠ) otvorila FEM v októbri minulého roka. Cieľom bolo, aby výskumníci fakulty reagovali na potreby praxe a výskum orientovali tak, aby prax dostávala výstupy, ktoré vie využiť v celej vertikále od výrobcu až k spotrebiteľovi. Podľa šéfa Ovocinárskej únie SR Mariána Vargu je výskum v LSŠ veľkým krokom vpred a ovocinári majú záujem využívať získané výsledky v praxi. "Samozrejme, producent sa musí venovať aj otázke ekonomickej výhodnosti. V počiatočnom štádiu by náklady na výskum mohli navýšiť ceny produktov, ale v konečnom dôsledku by producent iba získal," domnieva sa Varga.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa dekanky SPU Eleny Horskej výskumníci v laboratóriu skúmajú nákupný priestor, čo spotrebiteľ nakupuje a ako sa pri tom cíti. "Usilujeme sa pomôcť výrobcovi v otázkach výberu obalu, farieb, dizajnu produktu, ale aj v tom, aká je správna cena, v ktorom regáli umiestniť určitý výrobok a ako zriadiť celé prostredie predajne, aby sa tam spotrebiteľ dobre cítil a zároveň sa mu ponúkané produkty páčili," uviedla Horská. Ako vyplýva z výskumov, na rozhodovanie spotrebiteľa vplývajú v prvom rade cena, kvalita, pôvod výrobku, akým spôsobom a kde je tovar prezentovaný, atmosféra prostredia, osvetlenie, ozvučenie, kvalita vzduchu v prostredí či aróma. Podľa Horskej sa za necelý rok fungovania laboratória uskutočnili pilotné testovania a získali prvé referencie, ktoré sa týkajú najmä maloobchodnej sféry a sféry služieb.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 951
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 813
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 308
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 702
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu