ŠAĽA. Mesto chce zrevitalizovať predstaničný priestor a vybudovať pri železničnej stanici nové parkoviská.
Počas jesene chcú na svoj zámer získať zdroje z eurofondov napriek tomu, že pozemky nie sú mestské. Od Železníc Slovenskej republiky si ich chcú zobrať do dlhodobého nájmu. Rokovania o podmienkach stále prebiehajú.
Najväčším problémom parkovanie
Najväčším nedostatkom predstaničného priestoru je práve nedostatok parkovacích miest. Počet zaparkovaných vozidiel vysoko prevyšuje kapacitu spevnených plôch. „Parkovisko pred železničnou stanicou je v de-zolátnom stave, parkuje sa tam na divoko. Kto príde skôr, zaparkuje a ostatní sa musia prispôsobiť a parkovať aj na miestach nie na to určených,“ povedal mestský poslanec Tomáš Mészáros.
Okolie železničnej stanice nie je z dopravného hľadiska riešené ideálne. V blízkosti sa nachádza aj autobusová stanica. Vzhľadom k veľkému počtu Śaľanov cestujúcich za prácou do Bratislavy a okolia sú obe stanice počas raňajšej a poobednej špičky maximálne vyťažené.
V okolí stanice sa nachádza množstvo dopravných kolíznych bodov, ktoré sú nebezpečné ako pre chodcov tak aj pre vodičov. Cesty a spevnené plochy sú aj v zlom stavebno – technickom stave.
Investorom chce byť mesto
Pozemky v okolí železničnej stanice patria Železniciam Slovenskej republiky, ktoré však investorom projektu nebudú.