Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold
KOMERČNÝ ČLÁNOK

Cesta do Bratislavy sa čoskoro skráti na polovicu

Predstavte si, že by Vám niekto daroval polovicu času, ktorý strávite v aute na ceste do práce a z nej. Čo by ste s tým časom urobili? Ak bývate napríklad v Šamoríne a pracujete v Bratislave, je čas začať premýšľať nad novým koníčkom, na ktorý budete mať čas.

Nultý obchvat Bratislavy je jeden z najväčších infraštruktúrnych projektov našich moderných dejín.Nultý obchvat Bratislavy je jeden z najväčších infraštruktúrnych projektov našich moderných dejín.(Zdroj: D4R7 Construction )

Nultý obchvat Bratislavy je jeden z najväčších infraštruktúrnych projektov našich moderných dejín. Rozostavaný projekt D4R7 má celkovú dĺžku 59 km a zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostov. Koncesionár projektu D4R7 – spoločnosť Nultý obchvat, ktorá financuje celý projekt, preinvestovala už takmer polovicu z pripravenej 1 miliardy eur a na jednotlivých úsekoch intenzívne pracuje viac ako 1500 ľudí.

Prvý úsek rýchlostnej cesty R7 (Ketelec - Holice) v celkovej dĺžke 25,8 km bude odovzdaný do užívania verejnosti na jar roku 2020. Už na jeseň bol otvorený obchvat obce Most pri Bratislave, ktorý je tiež súčasťou projektu D4R7. V čase dokončenia R7 sa cesta zo smeru Šamorín do centra Bratislavy skráti takmer o polovicu oproti terajšiemu stavu. Okrem skrátenia jazdného času sa zásadne zvýši aj komfort a bezpečnosť cestovania, nehovoriac o kvalite života v obciach a mestách ako Rovinka, Dunajská Lužná a Šamorín, pre ktoré rýchlostná cesta R7 bude znamenať úľavu od tranzitnej dopravy.

Viaceré neslávne známe súčasti bratislavskej cestnej siete, ako bol napríklad starý rondel pod Prístavným mostom, prechádzajú zásadnou prestavbou. Vďaka novým priamym vetvám križovatky Prievoz sa zvýši plynulosť i bezpečnosť premávky, nehovoriac o komforte pre vodičov.

Načítavám video...

Za skrátením cestovného času nie sú iba kvalitné cesty, ale aj jedno z najväčších súmostí v strednej Európe v celkovej dĺžke takmer 3 km. Toto pozoruhodné inžinierske dielo premostí Dunaj medzi Rusovcami a Ketelcom ako šiesty bratislavský most. Vďaka nemu sa o polovicu odľahčí nákladná doprava na Prístavnom moste.

Vďaka dlhoročným skúsenostiam si Konzorcium D4R7 uvedomuje, že infraštruktúrne projekty takéhoto rozsahu vždy ovplyvnia i ráz krajiny, ktorou prechádzajú. A práve z tohto dôvodu ráta projekt s viacerými kompenzačnými opatreniami. Je medzi nimi 50 hektárov nových lesných plôch a ochrana ďalších 31 hektárov, ktoré pomôžu Bratislave lepšie zvládať klimatické zmeny. K tomu pribudne až 90 hektárov trávnatých plôch, sprietočnenie Biskupického ramena Dunaja a ďalšie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  2. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  3. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  4. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  5. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  7. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  8. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  10. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  2. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  3. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  4. Laserovou terapiou proti chorobám z povolania
  5. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  6. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  7. Zo staršieho domu moderné sídlo pre mladú rodinku
  8. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  9. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  10. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 129
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 7 962
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 7 259
  4. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 7 090
  5. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 7 052
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 355
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 5 909
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 874
  9. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 4 878
  10. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 4 553

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z SME | MY Nitra - aktuálne správy

Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť

Hybnou silou udalostí Novembra 1989 boli aj na Slovensku umelci a študenti.

Strom, pod ktorým zomrel chlapec, dnes vypílili

Na nábreží je o šesť veľkých stromov menej. Všetky rástli pri cyklotrase.

Na nábreží vypílili šesť stromov. Boli už v zlom stave.

Vodič autobusu, v ktorom zomreli ľudia, má dlhoročné skúsenosti

Bezpečnostné pásy nie sú v prímestských linkách povinné.

Z autobusu zostal vrak.

Tragická nehoda: V jeden deň zomrelo deväť ľudí z Kolíňan a traja z Jelenca

Príbuzní sa pokúšali dovolať svojim blízkym. Celé hodiny nevedeli, či prežili.

Zuzana a Janka prišli pred kultúrny dom v Kolíňanoch zapáliť kahanček obetiam nehody.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cesta pri Nitre je po nehode opäť prejazdná, polícia začala stíhanie

Nehodu neprežilo dvanásť ľudí z Kolíňan a Jelenca.

Päť tínedžerov, ktorí zomreli pri nehode, študovalo v Nitre. Zahynuli aj rodičia žiačky

Cestu, na ktorej sa stala tragédia, je už otvorená. Na úseku dočasne znížili rýchlosť.

Vodič autobusu, v ktorom zomreli ľudia, má dlhoročné skúsenosti

Bezpečnostné pásy nie sú v prímestských linkách povinné.

Vybrali SME

Už ste čítali?