NITRA. Vplyv sociálnych sietí sa pre mladých ľudí v posledných rokoch stal dôležitým faktorom toho, ako má kto vyzerať.
Rôzne štúdie dokázali, že sociálne médiá silne ovplyvňujú to, ako ženy vnímajú samé seba. Čím viac času trávia na sociálnych sieťach, tým menej sú spokojné s vlastným vzhľadom.
Na tento problém upozornili aj študenti štvrtého ročníka Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy UKF v Nitre. V rámci jedného z predmetov realizovali sociálnu guerilla kampaň s názvom Filter with no filter, ktorá prebehla na Instagrame.
„Za myšlienkou stál fakt, že v súčasnosti mnoho mladých žien trpí úzkosťou vplyvom sociálnych médií, falošnej reality, ktorá je na nich prezentovaná, porovnávajú svoju krásu s krásou iných žien, ktorých fotografie sú zväčša upravované,“ povedala študentka Adela Holubčíková.
Vytvorili preto filter pod fiktívnou značkou Divas filter, ktorý sa pôvodne zdal ako obyčajný beauty filter s makeupom inšpirovaným svetovými módnymi značkami ako Dior či Gucci.
Filter však v skutočnosti nič nerobil, nijak ženskú tvár nezmenil, len zobrazil nadpis „you dont need a filter“, v preklade – nepotrebuješ filter. Do ich kampane sa zapojilo niekoľko influenceriek, ako napríklad Becca z Refresheru, Michaela Kertézsová z Europa2 aj speváčka Ema Drobná, ktoré filter vyskúšali a zdieľali v rámci svojho príbehu na Instagrame.